viggo E34 Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Hei har en 535 91 mod som er turbokonvertert åplages med at vanntempen øker nå hinsides ved by/kø kjøring å banekjøring, har bytta vannpumpe, stor radiator, termostat kjørt uten termostat, men går varm samme f... fungerer stort sett fint ved normalkjøring men så fort det blir rolig køkjøring, eller kjøring på bane/ lek øker vanntempen... kjedelig når man ikke får kjørt mer enn 3-4 runder i slengen før man må gi seg pga vanntempen, olje temp å trykk er greit kunn vanntemp som øker, noen som har hatt samme problem, problemet kom etter turbokonverteringen.... noen som har tips???? motas med stoor takk
helland Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 original vifte ? def slurekobling? minker det vann ? vann i oljen/olje i vann? Vært borti et par slike topper som har sprukket..
viggo E34 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Skrevet August 31, 2010 El vifte, bruker ikke vann, ikke olje i vann el vann i olje... Olje temp og trykk er normalt
FredrikE24 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Hvordan er det om du holder et høyere(2-3krpm) turtall jevnt ved køkjøring? Synker tempen? Om du har varmeapp. på full varme og vifte på fullt, hjelper dette? Luftet skikkelig?
viggo E34 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Skrevet August 31, 2010 Varme apparat er sløyfet da det ble sprekk i det under gatebil på våler i mai, roer seg kanskje noe ved litt høyere tomgang under bykjøring, ikke helt sikker men roer seg så fort man får lett tereng å gjerne litt hastighet...nedoverbakke ca 2000 rpm eller 3000 spiller ingen rolle, lufting har alltid vært ett underlig opplegg med disse motorene, lufter i bratt motbakke, vi trodde endelig det skulle bli bra me stor radiator men er jo også vannkjølt turbo så kommer jo endel varme derfra også men så ille???
baremats91 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 sikker på at elvifta starter? kanskje du må montere større vifte eller 2 stk vifter
viggo E34 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Skrevet August 31, 2010 Vifta går som bare det er ikke plass til flere...
aottesen Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Sjekket vannpumpen? Slet med AKKURAT samme symptom i noen mnd. før vannpumpen på min gamle (M20B20) takket for seg.. Hvis jeg holdt jevn tomgang på ca. 1500 rpm, så sank tempen FORT, men økte noe sinnsykt med en gang motor gikk på tomgang igjen. Antar det var pumpen som rett og slett ikke klarte å opprettholde nok sirkulasjon på tomgang / bykjøring.
Waldez Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Det at varmeapperatet er sløyfet kan kansje virke inn på sirkulasjon? Er vel også ei elektrisk sirkulasjonpumpe koblet til varmeappratet.
RaymondJ Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Du har stor kjølevifte sier du, men sitter den i viftehus (?) Fan shroud på engelsk. Hvis ikke suger den "falsk" luft og får vesentlig dårligere effekt.
viggo E34 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Skrevet August 31, 2010 Er viftehus ja, hadde samme problem før vi sløyfet varmeapparatet også men byttet radiator etter det, vannpumpa ble byttet i mai, driver å sjekker om det er mulig å få tak i kraftigere vannpumpe for å få mer vannstrømning, for å se om der kanskje kan Funke
tha stiffmaister Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Desverre akkurat samme symptom som m20 motoren har ved sprekk i topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå