AndreasBr Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Du MÅ kjøpe en av de bilene eller? Hva med å se seg rundt på finn? Jeg surfer finn også, skjønner ikke hvorfor du tror noe annet Hadde en 318 før, og var generelt sett ute etter større motor med stor kjørecomp, men da begynner man å snakke en del $$.. Er jo et dumt spørsmål å stille andre folk.. Hverfall til folk som ikke kjenner deg. Du må jo se på hva du prioriterer og hva du har råd til. Blir jo som å velge bil i mørket her, uten annonse, bilder og uten noe særlig info om bilene generelt. Hva jeg prioriterer? Det vet jeg ikke selv engang. Jeg spør fordi det er greit å få en generell oversikt over hva folk mener rundt "Pen velholdt 316" eller "Ikke like pen 323".
TheUltimateDrivingMachine Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 En generell oversikt over hva folk mener rundt en "Pen velholdt 316" eller "ikke like pen 323"... Svarene du får betyr jo ingenting. Ingen har sett bilene. Hvorfor legger du ikke ut annonsene/info om bilene? Slik at folk faktisk kan gi deg svar som har noen verdi?
AndreasBr Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Svarene betyr jo noe.. Vil du helst ha en 316, eller en 323? Kan være så enkelt som det.. Snakket nettopp med en kunde på telefonen her, og kom litt inn på dette med biler osv.. han mente opplevelsen med BMW var 6-sylindret. Det var slik BMW skulle være.
TheUltimateDrivingMachine Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Svarene betyr jo noe.. Vil du helst ha en 316, eller en 323? Kan være så enkelt som det..Snakket nettopp med en kunde på telefonen her, og kom litt inn på dette med biler osv.. han mente opplevelsen med BMW var 6-sylindret. Det var slik BMW skulle være. Ja, selvfølgelig. Er helt enig i at BMW skal ha 6'er. Men det betyr jo ikke at du mener det samme. Er jo tross alt du som skal kjøpe deg bil, ikke andre. Kunne like greit bare stilt spørsmål om hva folk ville helst ville ha, en 316 eller 323, uavhengig av stand, årsmodell o.l.. Men isåfal.. Jeg ville gått for 323, sikkert veldig morsom bil det
Mexos Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Bruker du bilen mest i Oslo eller er du mye å kjører på veinettet utenfor byen også? I Oslo er det såpass mye trafikk, og kødannelser både her og der så da kan det være like fornuftig å velge 316'n mtp. behov og bensinforbruk. Det var vel en eldre dame som hadde bilen før Badsha så den er nok relativt velholdt hele veien. 323'n har jeg null peiling på. Ellers så vil jeg poengtere at du bor i det området med mest biler innenfor en overkommelig radius, så det bør ikke være så vanskelig å finne en bil med både riktig motor og utstyr.
AndreasBr Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Mexos: Mitt bilbruk er noe ala dette: - Til fra jobb (Hasle -> Bryn) daglig - Til mamma (Oppland, Lunner) - Svensketur - Tryvann på vinteren - Eventuelle dataparty's som man drar på. Jeg ser selv fordeler og ulemper. Alle vil jo ha en bil som ser bra ut. Jeg vil jo også ha en bil som går bra, slik at man har sjans i havet til å kjøre forbi folk uten å risikere eget liv og andres fordi bilen ikke klarer dra på. Nå står vinteren for tur, og jeg vet på meg selv at det antagelig kommer bli litterganne "morsom" kjøring utover de sene vinterskvelder. Allikevel er det jo litt kult å ha en bil som ser bra ut, selv om den kanskje ikke går like bra. Uansett tror jeg som sagt at jeg kommer angre uansett hvilken jeg kjøper. Og jeg kan jo evnt heller kjøpe meg en finfin bil til neste sommer En annen fordel med 323'n er at batteriet er bak! Kort vei til bilbatteri (Musikk-anlegg)
badsha Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 er enig med det mexos sier:) 323n som sagt er en morro bil som jeg hjemme har tatt service på, dvs bytte av plugger oljeskift bytte av olje i girkassa osv. men 316 har full servicehefte der et merkeverksted har utført jobben. så må man jo veie opp hva man vil ha? som mexos sier, det spørs henn hvor du skal kjøre!
AndreasBr Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Jeg er jo selvfølgelig enig i at dersom man skal kjøre mye i byen så kan 316 være det smarte valget.. Men så er jo som sagt vinteren rett rundt hjørnet, og da er det jo morsommere med litt krefter også
badsha Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 du spinner jo uansett med en 316 på vinterføre hvis det er det du tenker på
AndreasBr Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Tror nok du klarer deg fint med en 316. Hva mener du jeg burde sagt hvis du skulle foreslått 323'n fremfor 316? Hvilket bruksområde? du spinner jo uansett med en 316 på vinterføre hvis det er det du tenker på Sommer da? : p
badsha Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 spinner fint i sommer hvis det regner men som sagt det må være helt opp til deg hva du tror vil være det beste kjøpet:)
Dirty Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 du spinner jo uansett med en 316 på vinterføre hvis det er det du tenker på 316 er mer en nok på vinteren, sommer er det kleint Du vil ha en bil som er fin også, da går du for coupe Joda smaken er som baken, men er ikke å legge under en stol at coupe er finere og mer sporstlig At badasha har tatt service skjøl på 323n ser jeg ikke på noe problem. jeg hadde valgt 2.3literen. mye dill med bmw sine 4ere, og 6eren har jo et fantastisk svev
AndreasBr Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Jeg synes faktisk sedan er nicere enn coupe. Jeg har hatt en VW Golf, og det å måtte gå ut for å få noen baki ekke kult. Med riktig styling kan en sedan bli nok så sportslig den også (Ingen org.fanboy-diskusjon please...) Her må man jo skille mellom hva som er smartest, og hva som er kulest/mest morsomt. Det smarte kjøpet er jo 316. Men det morsomme valget er 323'n. Er det lurt å kjøpe en bil bare pga motoren? Hvordan er det å bygge om en 316 til f.eks m3 eller 325? Er det dyrt?
Dirty Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Jeg synes faktisk sedan er nicere enn coupe. Jeg har hatt en VW Golf, og det å måtte gå ut for å få noen baki ekke kult.Med riktig styling kan en sedan bli nok så sportslig den også (Ingen org.fanboy-diskusjon please...) Her må man jo skille mellom hva som er smartest, og hva som er kulest/mest morsomt. Det smarte kjøpet er jo 316. Men det morsomme valget er 323'n. Er det lurt å kjøpe en bil bare pga motoren? Hvordan er det å bygge om en 316 til f.eks m3 eller 325? Er det dyrt? Joda med tøffe felger senk og Mtech ser en sedan kul ut den. Nå vet jeg ikke hvordan skruferdighetene dine er, men ja det er dyrt og tidkrevene,skal det bli godkjent bygger man ikke på en 316.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå