gica Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 Hei! Ny på forumet og ser etter en ny bil. Har funnet ett par kandidater på finn.no som jeg evt skal se på de nærmeste dagene. Jeg har idag en Yaris Ts Turbo og vurderer nå å kjøpe meg en 520dt LE (er vel 150hk / 350 nm motoren i denne). yarisen skal selvfølgelig selges. Jeg har søkt litt på forumet og sjekket også den store E60/61 tråden uten å bli noe klokere. Det jeg lurer litt på er egentlig hva man burde se etter ? Teknisk og karosseri ? Jeg har aldri hatt en BMW, kun japse og annet tysk. Må si at dette forumet er ganske ryddig og ellers lett å søke seg fram til informasjon som er nyttig. Takker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 e60/61 er gode biler. Det mest fantastiske eg har kjørt. Er vel egentlig berre å se at alle servicer er fullt (service heftet), sjekke for rust på plasser som ikke er synlige (under dører, under skjermer, osv.) Har ikke så peiling på hva slags 'vanlige' feil det er på disse bilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 520d LE er basert på M42N2D20 motoren og yter 150hk og 340Nm. Motorene med 350Nm er den nye motoren ifb. Efficient Dynamics. Jeg har forøvirg prøvd E61 520dAT LE og må jo si at jeg var imponert over ytelsene i en slik bil. Vanlige feil på E61 er att koppholdere foran kiler seg fast, problemer med nivåregulering og glasstak, glemte ledninger i bakluka som ryker. Når det gjelder rust er de forholdsvis feilfrie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 flotte greier Så på en med m-tech pakka etc, men den ble solgt idag. Så nå ser jeg på en med 163hk motoren istedet (ikke m-tech). Skal en tur til lillestrøm på fredag / lørdag for å se på denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23529422 Noen formeninger om valget ? Når det gjelder E9x så hører jeg stadig om turbohavari grunnet tette veivhusfiltere osv. Gjelder dette E61 også ? Kanskje de deler samme motorer ? Beklager dumme spørsmål, er bare ikke helt kjent med de forskjellige motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå