Gå til innhold

Bagasjeluke går ikke opp på E34 touring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å kjøpte meg ny bil igår, men jeg har et stort problem- Bagasjeluka går ikke opp. Det virker som om det ikke kommer strøm til luka. Den lille glassluken går heller ikke opp, og vindusviskeren bak fungerer ikke.

Har sjekket sikringene, og alle var hele.

Noen som har noen forslag?

På forhånd takk =)

Skrevet

Vet ikke om det er det samme på e34 touring som på e39 touring,men på e39 touringen mener jeg det er en nødåpner innom verktøyskrinet for å få åpnet.Slå ned baksetene å kryp inn å sjekk om det er det samme på e34`n.Da kan du sjekke koblinger og mekanismen innom dekslet.

Skrevet

Det høres ut som brudd i mange av ledningene som går til luka. Ganske vanlig på mange BMW egentlig.. Du kommer til låsen fra bak verktøyskrinet, men tror det må litt kutting til. Kan ikke huske å ha sett en nødåpner noe sted, og husker ikke om det går an å åpne den med nøkkel når elektronikken har takket for seg, men det siste er jo enkelt for deg å teste.

Skrevet

Hei, nøkkelen flytter seg ikke i det hele tatt.

Leser endel forskjellig på amerikanske nettsider. Flere som har hatt nøyaktisg samme problem som meg, men ingen har funnet ut av det, foruten en. Han byttet en sikring, men den er hel hos meg.

Huff, får vel sette den bort til gribbene hos bmw!

Skrevet

Da har du defekt lås i bagasjelokket og defekte ledninger... Begge deler er ganske vanlig. Ledningene fordi ledningskvaliteten er dårlig og låsen fordi den er mer utsatt for møkk og skit på turing enn på sedan. Begge turingene jeg har hatt hadde defekt lås.

Ledningsnettene får du kjøpt hos BMW. Koster litt men blir mye finere enn å begynne å snekre på det gamle. Det er også knapt med plass til ledningene og ett reparert ledningsnett tar som regel mer plass enn ett som ikke er snekret på.

Brukt hadde ikke jeg satset på.

Skrevet

Okei, ja høres ut som det kan være noe i den duren. Men var ute nå, når jeg prøver å åpne glassluken hører jeg motoren "låser" den opp. Men den popper liksom ikke. Er vindusviskeren på samme ledningsnett?

Takker for svar :)

Skrevet

Det går to ledningsnett til bakluken, ett på høyre side og ett på venstre. Alt elektrisk i bagasjeluken går i de to ledningsnettene. Fungerer skiltlysene dine og rygge-/tåkelysene?

Hvis du hører lyd fra motoren er jeg usikker på hva det er, det kan være en dårlig ledning som gjør at spenningsfallet blir for stort når du forsøker å åpne luken. Det kan også være noe rust som gjør at den er den vanskelig. En annen ganske vanlig feil er microbryteren til vinduet og bagasjeluken. Denne blir møkkete og våt så den ruster i filler.

Edit: typo

Skrevet

Okei, ja alle lys fungerer. Skal se om jeg får feilsøkt noe mer bak der imorgen. Er et rart fenomen, og ikke så lett å feilsøke når man ikke komme til, hehe.

Men takk for tipset, skal prøve å lokalisere den micro-bryteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...