Bimmarn Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 Bilen min begynnte plutselig å gå på 5 av 6 syl i dag. så tenkte jeg at det hadde noe med pluggene å gjøre. så jeg skrudde opp coilen som er nemest frontruta, og når jeg da ser neddi hullet er det hvitbrunn gugge neddi der. er ganske sikker på at toppdekselpakningen er gåen fordi det er olje ved 4 av 6 plugger, MEN altså da kun olje. mens den femte pluggen har denne gugga. ved det fremste "plugghullet" er fint og tørt.... men hvor kommer eventuelt vannet fra der det olje og vann neddi ved pluggen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 Vel, det at det kommer olje ved tennplugghullene er ganske vanlig når toppdekselpakningen er gåen (pleier å bli ganske crispy med tiden). Det at det kommer gugge på ett av sylinderene tyder på at olje har kommet i kontakt med vann. Det jeg ville ha gjort er å bytte toppdekselpakningen for å så ta en kompresjonstest før jeg tok meg av topppakningen. Tar kanskje tre timer og 600kr å bytte toppdekselpakingen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 3 timer??!! Tok meg 20min sist jeg gjorde det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 Er en grei sak.. Men husk å bytte de gummi sakene oppå toppdekselet (under skruene) også. For å få nok press på toppdekselet slik at det blir tett igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 3 timer??!! Tok meg 20min sist jeg gjorde det... Ja dette må jeg si at jeg stusset litt på jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå