asv Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 (endret) Bilen er en 318i (m43) som ble født i 09/94 og kom til det ganske land i 2000. Bilen er i fargen Schwartz II, og har skjønnhetsfeiler og mangler. Målet er en grei bruksbil! VERKAUFSTYP : CA91 BMW - 318i 1994 MOTORKENNUNG : M43 BAUZEIT : E8 = AB SEPTEMBER '94 MOTORVARIANTE : N5 = 1796 CCM 85KW (M43) INNENAUSSTATTUNG : J1 = AUSSTATTUNG STOFF - Stoff Flock anthrazit LACKIERUNG : Z8 = 2-SCHICHT-UNI - Schwarz uni 242 AIRBAG Q8 24C4 BLINKL HINTEN GELB C4 24E8 AB SEPTEMBER '94 E8 24G1 ZENTRALVERRIEGELUNG G1 24G9 AUSSENSPIEGEL HEIZB G9 24I3 BLINKL SEITL GELB I3 24K7 STOSST TEILLACKIERT K7 24L6 DREHZAHLMESSER L6 24O1 GENERATOR 65A/70A O1 24P3 5-GANG-GETRIEBE P3 24Q1 SERVOLENKUNG Q1 24S1 SCHEIBENRAD 6 J X 15 S1 24V7 BLINKL VORN GELB V7 270 REIFEN 205/60 R15 V R3 320 Modellschriftzug Entfall 4 4 Türen 401 SCHIEBEDACH ELEKTR C2 410 FENSTERHEBER V ELEKT G3 428 Warndreieck 465 DURCHLADESYSTEM J9 510 LEUCHTW-REGULIERUNG I7 651 BMW Bavaria C Reverse 668 2-SCHICHT-UNI - Schwarz uni Z8 704 M-TECHNIC FAHRWERK V9 801 Deutschland-Ausführung 900 Anerkannte Wegfahrsicherung lt AZT/TÜV C3AT AUSSTATTUNG STOFF - Stoff Flock anthrazit J1 EUR Europa HECK Heckantrieb LIM Limousine LL Linkslenker M431 885 1796 CCM 85KW (M43) N5 MECH Schaltgetriebe Endret Juli 11, 2023 av asv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Åkay, driver å skruer litt nå.. Fant ut at ledningene til slitasjeføleren var slitt, så legger en slik en inn i bestillinga.. Men så har jeg et problem.. Skal sjekke abs-sensorene, for å se hvilken/hvilke som er kapputt.. Men de sitter som pokker! Er det noe triks som jeg ikke klarer å se for å få de ut? Har skrudd ut umprakoen, men uansett hvor mye jeg prøver å får jeg den ikke ut.. Noen idéer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 6, 2010 Forfatter Share Skrevet September 6, 2010 I dag har jeg handla hvite sideblinklys, brukt som sådann.. Glassa var i god stand, men "holderen" skal få seg et strøk lakk eller to før jeg hiver de på bilen.. Ellers så har jeg funnet ut av abs feilen. Det var sensoren på høyre fremhjul som var gåen. Men jeg lurer fortsatt på hvordan i pokker jeg skal få den ut? Sitter som støpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 9, 2010 Forfatter Share Skrevet September 9, 2010 I dag har jeg støvsugd hele bilen, som i seg selv var en stor jobb. Fullt i hundehår over alt! Testa også ut Meguiars sin Odour eliminator, og vil påstå at den fungerer rimelig bra. Har også vaska bagasjerommet og hjulbrønn, og prøvde å rense bagasjeromsteppet med turtle sin textile cleaner, men det viste seg å være bortkastet tid.. Lurer på om ikke vi har dampvasker liggende, som sansynligvis vil fungere bedre til dette.. Ellers så satser jeg på snart å få bestille inn deler.. eneste som gjenstår er å finne ut nøyaktig hvilke bremserør jeg trenger, noe jeg ikke har hatt tid til pga. salg av en annen bil. Giringa på bilen virker veldig levjete og rart, omtrent som at girspaken er satt i grøt.. noe tips til hva det er som bør skiftes for å få en litt mer presis følelse? Tar også imot tips til hvordan få ut en abs sensor som sitter bom fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, men nesten.. etter nesten 3 uker så kom dette i dag Her er litt forskjellig.. Ymse til bremsene, abs-sensor, bærearm, foring, original skinmappe og instruksjonsbøker til e36 m3 (skulle igrunn bare ha mappa), og liter filter ++.. Mappa Fikk igang vectraen etter å ha bytta bensinpumpe i går også, så nå har jeg virkelig tid til bmw'en.. når jeg ikke jobber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Dette blir bra,alltid greit å handle inn litt slite deler En m3/m-tec front så hjelper det mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Ny front av et slag skal på.. litt usikker på om det blir mtech, vurderer alpina også.. og forøvrig så har jeg forelska meg i zender / dynamic racing lippa til originalfront, men de er så og si umulige å få tak i her på kontinentet virker det som.. Fikk start på vectraen min igjen i går, så nå har jeg tid til bmw'en frem over.. skilter før oktober er omme er målet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Greit å ha en annen bil,så blir det ikke så stress alpina er jo ikke feil heller,ikke så mange som har i forhold til m-tec/m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Endelig en liten update Har slitt veldig med å bytte bærearma fremme på førersiden, da bolten til bærekula ikke ville slippe. Løsningen var da å skru løs hele spindelen for å komme bedre til.. Da så det slik ut: Fikk det løst, så nå har jeg montert ny bærearm, samt lekt meg litt med understellsmasse Er ikke så mye å se på, men det er jo et steg på vegen til skilter Forøvrig bytta ut slitesensoren, siden kablene på denne var kutta over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Oktober 24, 2010 Share Skrevet Oktober 24, 2010 Får bare si gratulerer med bmw, selv om det sikkert er en stund siden nå. Har ikke sett tråden før nå Kjente igjen nicket ditt fra bilforumet, leste jo om opel din der vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Opelen ja, et kapittel for seg selv den.. Den har nå status som naturlig ratlook Men jo takk, har ønska meg en bmw lenge, og når denne dukka opp så var det dumt å si nei! Skal i dag, mandag, bytte foringa som skal byttes i bakstillinga.. regner med det er det eneste jeg rekker over. Ellers så kanskje jeg klarer å ferdigstille bilen til eu-kontroll på tirsdag, om alt går veldig veldig glatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Potensiale i denne, men fy satan som denne bilen trenger en polering Ingen planer om hjul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 Mnja, eneste som er planlagt er vel størrelsen, 17". Pga den helt elendige standarden på grusvegen som er her jeg bor så vil jeg ikke gå noe større. Polering ja, det er veeeldig nødvendig. Får se når jeg får gjort det.. har helt ny maskin liggende så! Vet ikke om jeg har nevnt det, men fant litt kjeks.. eller.. mangel på kjeks kan man vel si, i kanalen. hull i kanalen rundt jekkfestet høyre bake. Nytt sveiseapparat er kjøpt inn, da det gamle som er her på gården er litt ubrukelig. Så dette blir fikset så snart som mulig. Forøvrig spilleren som skal i.. veldig fornøyd til prisen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Oktober 25, 2010 Share Skrevet Oktober 25, 2010 Bilde fra opeln jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2010 Har i dag fått bytta ytre øvre bæreamrsforing bake, høyre side. Har dog ikke tatt meg tiden til å montere det igjen.. det får bli i mårra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå