Gå til innhold

xxxxxxxxxx

asv
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er en 318i (m43) som ble født i 09/94 og kom til det ganske land i 2000.

Bilen er i fargen Schwartz II, og har skjønnhetsfeiler og mangler. Målet er en grei bruksbil!

VERKAUFSTYP : CA91 BMW - 318i 1994

MOTORKENNUNG : M43

BAUZEIT : E8 = AB SEPTEMBER '94

MOTORVARIANTE : N5 = 1796 CCM 85KW (M43)

INNENAUSSTATTUNG : J1 = AUSSTATTUNG STOFF - Stoff Flock anthrazit

LACKIERUNG : Z8 = 2-SCHICHT-UNI - Schwarz uni

242 AIRBAG Q8

24C4 BLINKL HINTEN GELB C4

24E8 AB SEPTEMBER '94 E8

24G1 ZENTRALVERRIEGELUNG G1

24G9 AUSSENSPIEGEL HEIZB G9

24I3 BLINKL SEITL GELB I3

24K7 STOSST TEILLACKIERT K7

24L6 DREHZAHLMESSER L6

24O1 GENERATOR 65A/70A O1

24P3 5-GANG-GETRIEBE P3

24Q1 SERVOLENKUNG Q1

24S1 SCHEIBENRAD 6 J X 15 S1

24V7 BLINKL VORN GELB V7

270 REIFEN 205/60 R15 V R3

320 Modellschriftzug Entfall

4 4 Türen

401 SCHIEBEDACH ELEKTR C2

410 FENSTERHEBER V ELEKT G3

428 Warndreieck

465 DURCHLADESYSTEM J9

510 LEUCHTW-REGULIERUNG I7

651 BMW Bavaria C Reverse

668 2-SCHICHT-UNI - Schwarz uni Z8

704 M-TECHNIC FAHRWERK V9

801 Deutschland-Ausführung

900 Anerkannte Wegfahrsicherung lt AZT/TÜV

C3AT AUSSTATTUNG STOFF - Stoff Flock anthrazit J1

EUR Europa

HECK Heckantrieb

LIM Limousine

LL Linkslenker

M431 885 1796 CCM 85KW (M43) N5

MECH Schaltgetriebe

IMG_4604.jpg

IMG_4601.jpg

IMG_4612.jpg

IMG_4630.jpg

IMG_4640.jpg

IMG_4647.jpg

IMG_4664.jpg

Endret av asv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åkay, driver å skruer litt nå..

Fant ut at ledningene til slitasjeføleren var slitt, så legger en slik en inn i bestillinga..

Men så har jeg et problem.. Skal sjekke abs-sensorene, for å se hvilken/hvilke som er kapputt.. Men de sitter som pokker! Er det noe triks som jeg ikke klarer å se for å få de ut? Har skrudd ut umprakoen, men uansett hvor mye jeg prøver å får jeg den ikke ut.. Noen idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg handla hvite sideblinklys, brukt som sådann.. Glassa var i god stand, men "holderen" skal få seg et strøk lakk eller to før jeg hiver de på bilen..

Ellers så har jeg funnet ut av abs feilen. Det var sensoren på høyre fremhjul som var gåen. Men jeg lurer fortsatt på hvordan i pokker jeg skal få den ut? Sitter som støpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg støvsugd hele bilen, som i seg selv var en stor jobb. Fullt i hundehår over alt!

Testa også ut Meguiars sin Odour eliminator, og vil påstå at den fungerer rimelig bra.

Har også vaska bagasjerommet og hjulbrønn, og prøvde å rense bagasjeromsteppet med turtle sin textile cleaner, men det viste seg å være bortkastet tid..

Lurer på om ikke vi har dampvasker liggende, som sansynligvis vil fungere bedre til dette..

Ellers så satser jeg på snart å få bestille inn deler.. eneste som gjenstår er å finne ut nøyaktig hvilke bremserør jeg trenger, noe jeg ikke har hatt tid til pga. salg av en annen bil.

Giringa på bilen virker veldig levjete og rart, omtrent som at girspaken er satt i grøt.. noe tips til hva det er som bør skiftes for å få en litt mer presis følelse? Tar også imot tips til hvordan få ut en abs sensor som sitter bom fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves, men nesten.. etter nesten 3 uker så kom dette i dag :D

IMG_4827.jpg

Her er litt forskjellig.. Ymse til bremsene, abs-sensor, bærearm, foring, original skinmappe og instruksjonsbøker til e36 m3 (skulle igrunn bare ha mappa), og liter filter ++..

IMG_4835.jpg

Mappa

IMG_4831.jpg

Fikk igang vectraen etter å ha bytta bensinpumpe i går også, så nå har jeg virkelig tid til bmw'en.. når jeg ikke jobber :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny front av et slag skal på.. litt usikker på om det blir mtech, vurderer alpina også.. og forøvrig så har jeg forelska meg i zender / dynamic racing lippa til originalfront, men de er så og si umulige å få tak i her på kontinentet virker det som..

Fikk start på vectraen min igjen i går, så nå har jeg tid til bmw'en frem over.. skilter før oktober er omme er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Endelig en liten update :)

Har slitt veldig med å bytte bærearma fremme på førersiden, da bolten til bærekula ikke ville slippe. Løsningen var da å skru løs hele spindelen for å komme bedre til.. Da så det slik ut:

21102010383.jpg

Fikk det løst, så nå har jeg montert ny bærearm, samt lekt meg litt med understellsmasse :P

22102010385.jpg

22102010387.jpg

Er ikke så mye å se på, men det er jo et steg på vegen til skilter :P

Forøvrig bytta ut slitesensoren, siden kablene på denne var kutta over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opelen ja, et kapittel for seg selv den.. Den har nå status som naturlig ratlook :P Men jo takk, har ønska meg en bmw lenge, og når denne dukka opp så var det dumt å si nei!

Skal i dag, mandag, bytte foringa som skal byttes i bakstillinga.. regner med det er det eneste jeg rekker over. Ellers så kanskje jeg klarer å ferdigstille bilen til eu-kontroll på tirsdag, om alt går veldig veldig glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, eneste som er planlagt er vel størrelsen, 17". Pga den helt elendige standarden på grusvegen som er her jeg bor så vil jeg ikke gå noe større.

Polering ja, det er veeeldig nødvendig. Får se når jeg får gjort det.. har helt ny maskin liggende så!

Vet ikke om jeg har nevnt det, men fant litt kjeks.. eller.. mangel på kjeks kan man vel si, i kanalen. hull i kanalen rundt jekkfestet høyre bake. Nytt sveiseapparat er kjøpt inn, da det gamle som er her på gården er litt ubrukelig. Så dette blir fikset så snart som mulig.

Forøvrig spilleren som skal i.. veldig fornøyd til prisen:

CIMG3425.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• asv changed the title to xxxxxxxxxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...