monthy Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Hei. Jeg har fått tak i et elektrisk skinn interiør med comfort stoler til min 728I 96 modell. Det gamle interiøret i bilen var manuelle velour stoler. Er det noen som har noen peil på hvordan jeg da får de til å fungere i bilen, siden det ikke har vært eletriske stoler der fra før. Det er jo mange flere ledninger som kommer fra el stolene, enn de som kommer fra bilen. Er det noe sted det går an å få tak i koblingsskjema? Det er ikke krise om jeg ikke får comfort delen til å funke, men ihvertfall justeringene på sete hadde vært greit å hatt i orden. Lars Stian
TM custom Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 kansje du kan finne det her http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... al_system/
Robin L Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 detter er veldig enkelt. de originale setene har 30A sikring, så du må legge opp 4kvadrat kabel. legg en ny kabel fra batteriet og sett en sikring der. legg den fram til ene setet og dereter bort til andre settet, under teppet eller noe. så ordner du jording med samme tverrsnittet. jeg brukte noen store kabelsko og pussa vekk litt av lakken under boltene til setet, så den ble liggende imellom setet og karosseriet. så er det bare å klippe de to tykkeste lederene som går innpå setet, men husk å klipp de så de evt kan skjøtes sammen igjen. bruk skikkelige klemmer, ikke bare tvinne og teip... få tak i noen wago med åpne-lukke funkjson eller noen abiko elns (trengs abikotang) da er det bare å koble sammen under setet, ordne jordingen, og montere sikringa. tut og kjør. litt mer styr om du skal ha memory da men. jeg droppa det når jeg holdtpå..
Sjøbuse Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 eller så spør du nautiluz her på forumet. han la opp en ledning på 5 cm med en sikring på i sikringsboksen fremme i motorrommet på bilen min. da virket setjusteringen på begge setene som om det var helt orginalt med EL justering i bilen min. jeg er ikke sikker på hvor det er koblet inn i sikringsboksen. men det vet nok nautiluz siden han gjore det i min E38. eneste bilen min hadde før setebytte var setevarme.
monthy Skrevet September 5, 2010 Forfatter Skrevet September 5, 2010 Takk folkens. Da skal jeg prøve å koble litt.
monthy Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Hei igjen. Har ikke kommet igang med koblinga enda, men kom til å tenke på en ting, hva gjør jeg med alle de mindre kablene som kommer fra setet? Det holder bare å kople de grove lederene, pluss og minus?
Sjøbuse Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 om du ikke har dårlig tid å koble kan jeg sjekke bilen min når jeg kommer hjem på torsdag. og ta bilde av den lille ledningen og sikkringen i sikkringsboksen min. så trenger du ikke gjøre noe med noen ledninger under setet. mine seter funket bare ved å legge opp den lille koblinga i motorrommet.
monthy Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 Takk, tar imot alle bilder og tips.
Robin L Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 På min e39. Var det ikke lagt nok ledere fram til setet.... Derfor jeg la opp nytt...
monthy Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 Da har jeg fått de til å fungere. henta bare strøm fra batteriet ja. Funka som ei kule! Må bare prøve å finne lederene til varmestet, kan vær kjekt til vinteren...
Spiff Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 om du ikke har dårlig tid å koble kan jeg sjekke bilen min når jeg kommer hjem på torsdag. og ta bilde av den lille ledningen og sikkringen i sikkringsboksen min. så trenger du ikke gjøre noe med noen ledninger under setet. mine seter funket bare ved å legge opp den lille koblinga i motorrommet. fikk du tatt noe bilder av dette før du solgte bilen? skal ha inn el stoler i min bil nå, og har ikke lyst og strekke nye kabler når det ligger kabler lagt opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå