bmwhans Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Hva slags olje bør jeg ha på min e91 320d? Skal ha castrol, men vet ikke om bensin og dieselolje går om hverandre mtp castrol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 slx0w30 - ll04 bmw longlife det er den "alle" nyere bmw skal ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 dette er castrol? Er det to forskjellige du nevnte der? Eller heter den "castrol slx0w30-ll04? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 ja det er castrol;) castrol slx finnes i flere varianter, bla den som er laget spesifikt for bmw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 Takk for hjelpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 hyggelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Veit du foressten hvor mye olje det går på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 http://ew5.earlweb.com/login.php?site=c ... wayedgeb2c Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Hm. Søkte på bmw og så og si alle ble anbefalt castrol edge 5w-30.. Det stemmer vel da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.H.D Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Da jeg hadde service på min 07 e90 320d, ble det fylt på Castrol formula SLX LL04 0w-30. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 bmwhans, jeg hadde ikke sagt du skulle ha en olje om jeg ikke var sikker 5w30 er bare et "bra" alternativ. det er oljen jeg sier du skal fylle som merkeverstedene fyller, etter føringer fra bmw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Ok, bare lurte når jeg ble vist den tabellen der. For der står det noe annet enn du anbefalte ja. Men jeg skal kjøpe den slx 0w30 Men hvor mange liter trenger jeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aottesen Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 5,5 liter ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts