Gå til innhold

e53 X5 rykker / fjusker rett før turtalssperre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2003 X5...

Ved full gass så rykker / kutter motor en par-tre ganger før den skifter gear.... Det er bare ved fult pådrag dette skjer

Har snakket med bilverksted og dei har ingen ide hva det kan vere....

Prøvde noe dyserens å da blei det bedre virket det som men no rykker den igjen..

Noen ideer? Bilen er kjørt 118.....

Takker for svar

Skrevet
må vite hvilken motor det er snakk om ;)

ja det var no det da..... hvis jeg skriver 3.0dM57... får du noe utav d?

det som kommer opp på GS når jeg søker etter reg nr :)

Skrevet

ja.

ditt problem er IKKE beskrevet her, men grunnleggende feilsøking er;

viewtopic.php?f=1&t=161793

først, få lest feilminnet. Dette fordi det kan være helt andre ting en motoren i seg selv som er årsak til dette.

dersom det ikke ligger noe i feilminnet, blir neste steg å overvåke verdiene når dette skjer.

(innspr mengde, ladetrykk, turtall inn og ut av kasse, osv osv).

beklager at jeg ikke har noe bedre svar her og nå, men er litt avhengig av å vite feilminnet når uvanlige feil oppstår. det kan også være en fordel å dra rett til bmw med dette, da originalt diagnoseutstyr er vesentlig mye bedre enn "multi" modeller (uavhengig av hva andre verksteder prøver å innbille deg).

• 1 month later...
Skrevet
Takker for svar!!!!

Spørs om jeg får ta meg en tur på GS bildeler på Bud... Dei har vell god peiling....

bumber denn i håp om noen kloke hoder har noen ideer:)

Skrevet

Jeg har vel egentlig samme problem som deg, men bare det at mitt problem kun har dukket opp 4 ganger på 20000 km. Jeg sjekket ihvertfall min luftmassemåler, men ingen feil på den.

Så om jeg kommer på en feil på min bil, så kan jeg tipse deg om det. Regner med du gjør det samme.

Jeg vet at vi ikke har samme motor, men de er ganske like utifra det jeg vet, selv om du har litt ekstra sylinder.

Skrevet
Jeg har vel egentlig samme problem som deg, men bare det at mitt problem kun har dukket opp 4 ganger på 20000 km. Jeg sjekket ihvertfall min luftmassemåler, men ingen feil på den.

Så om jeg kommer på en feil på min bil, så kan jeg tipse deg om det. Regner med du gjør det samme.

Jeg vet at vi ikke har samme motor, men de er ganske like utifra det jeg vet, selv om du har litt ekstra sylinder.

Den er god.... Ikke kommet noe lengre i saken. Hadde håpet noen kunne kommet med tips om hva jeg evt kunne ha sjekket men dårlig respons her:

Skrevet

Få kontrollert sprøytebilde og returmengde på dysene dine. Høres ut som det kan være tull i forbindelse med disse hvis du er sikker på at den ble bedre etter rens av disse.

Skrevet

Jeg ser i TIS og der er det stort sett nesten med all feilsøking på M57 med motorytelse, muligens de andre å, sjekk av diesel retur trykk.

Er det så enkelt som det?

• 9 months later...
Skrevet
Jeg ser i TIS og der er det stort sett nesten med all feilsøking på M57 med motorytelse, muligens de andre å, sjekk av diesel retur trykk.

Er det så enkelt som det?

Las en plass på forumet der en skyldet på Statoil drivstoff.... Etter 2 tanker med YX Diesel forsvant "rykkingen".

Er no YX kunde og i har tillegg mere rabatt pr ltr enn hva jeg hadde hos Statoil....

Er vell en sammenheng med alt dritet Statoil tilsetter i Dieselen? Slik det har blitt i dag så skal vell alt vere laget av presset løvetann....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...