Martin-D Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Heisann! Har lest at intervallen på disse ligger på ca 40.000, og bilen har nå snart gått så langt at det er på tide med ny kamaksel. Jeg lurte bare da på om det er noe pluss \ minus ved å bytte til en trimkam istedetfor original? F-eks Schrick: http://www.bar-tek-tuning.com/schrick+n ... 40+316.htm Takker for svar Glem linken, ser at de selger den til ca 3400 på Koed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin-D Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Bomp Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Hæ? Kamaksel varer fint 100 000km. Kjørte 130 000km på en allerede brukt M40 kam. RegisterREIM skal derimot byttes på 40 000km/5 år. Hvis du MÅ bytte kam som følge av vanvittig tikking og vanskeligheter med å komme over 4500rpm, da er nok trimkam et fint valg. Men nå koster en ny brukt M40 motor og kasse ofte maks 2000kr da.. Og man kan heller få tak i en lite brukt kamaksel, og/eller flytte over en komplett topp i god stand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2000Touring Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Jeg hadde ikke byttet kam uten å trimme litt. Koster vel det samme for kammen om det er trimkam eller ikke... Fikk kammen slipt om fra std. til (tror det var) 284 grader på en M10B18 for noen år tilbake - det er merkbar forskjell Jeg brukte KMcams, http://kmcams.com/index.php?cPath=22&osCsid=0f9a23a592ba3c9265edd96b83e2e5f7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin-D Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Takker for gode svar oddis og 2000Touring! Jeg må nok dessverre ha bommet på det med slitasje på kamaksel \ regreim, og etter å ha undersøkt mer på nettet så stemmer det med intervall på 40.000 for regreima. Men er det noen stor jobb å bytte den? Tenker da på verksted evt. Har også en mekanikerbekjent som kan hjelpe til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now