Martin-D Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Heisann! Har lest at intervallen på disse ligger på ca 40.000, og bilen har nå snart gått så langt at det er på tide med ny kamaksel. Jeg lurte bare da på om det er noe pluss \ minus ved å bytte til en trimkam istedetfor original? F-eks Schrick: http://www.bar-tek-tuning.com/schrick+n ... 40+316.htm Takker for svar Glem linken, ser at de selger den til ca 3400 på Koed.
oddis Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Hæ? Kamaksel varer fint 100 000km. Kjørte 130 000km på en allerede brukt M40 kam. RegisterREIM skal derimot byttes på 40 000km/5 år. Hvis du MÅ bytte kam som følge av vanvittig tikking og vanskeligheter med å komme over 4500rpm, da er nok trimkam et fint valg. Men nå koster en ny brukt M40 motor og kasse ofte maks 2000kr da.. Og man kan heller få tak i en lite brukt kamaksel, og/eller flytte over en komplett topp i god stand.
2000Touring Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Jeg hadde ikke byttet kam uten å trimme litt. Koster vel det samme for kammen om det er trimkam eller ikke... Fikk kammen slipt om fra std. til (tror det var) 284 grader på en M10B18 for noen år tilbake - det er merkbar forskjell Jeg brukte KMcams, http://kmcams.com/index.php?cPath=22&osCsid=0f9a23a592ba3c9265edd96b83e2e5f7
Martin-D Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 Takker for gode svar oddis og 2000Touring! Jeg må nok dessverre ha bommet på det med slitasje på kamaksel \ regreim, og etter å ha undersøkt mer på nettet så stemmer det med intervall på 40.000 for regreima. Men er det noen stor jobb å bytte den? Tenker da på verksted evt. Har også en mekanikerbekjent som kan hjelpe til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå