maartn Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Jeg var i akuratt samme dilemmaet selv. Men man velger jo selfølgelig heller preface MED full mpakke enn en facelift uten m-pakke. M-pakken gjør denne bilen fra en kjedelig "konebil" til en morro "gocart" som ser mye hissigere og tøffere ut. Hvis vi skal diskutere kjøreegenskaper så synes jeg det var veldig,veldig trist å prøve en 1'er uten m-pakke etter jeg hadde prøvd en MED. Angående interiør som betyr så mye for deg, så kan du for all del ikke mene at flate stoffstoler uten sidestøtte er bedre enn m-sport stolene? DET ødelegger kvalitetsintrykket det. For ikke å snakke om m-tech ratt, girkule, innstegslister, fothviler osv. Jeg vet selfølgelig at du ønsker facelift med m-pakke, men hvis budsjettet ditt er slik som det er, så hadde jeg hvertfall MYE heller valgt m-pakke enn facelift.
Trondbrandsen Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Jeg var i akuratt samme dilemmaet selv. Men man velger jo selfølgelig heller preface MED full mpakke enn en facelift uten m-pakke. M-pakken gjør denne bilen fra en kjedelig "konebil" til en morro "gocart" som ser mye hissigere og tøffere ut. Hvis vi skal diskutere kjøreegenskaper så synes jeg det var veldig,veldig trist å prøve en 1'er uten m-pakke etter jeg hadde prøvd en MED. Angående interiør som betyr så mye for deg, så kan du for all del ikke mene at flate stoffstoler uten sidestøtte er bedre enn m-sport stolene? DET ødelegger kvalitetsintrykket det. For ikke å snakke om m-tech ratt, girkule, innstegslister, fothviler osv. Jeg vet selfølgelig at du ønsker facelift med m-pakke, men hvis budsjettet ditt er slik som det er, så hadde jeg hvertfall MYE heller valgt m-pakke enn facelift. Nå er jeg ikke helt med, det står da som et klart hovedpoeng allerede i første innlegg at jeg SKAL ha så og si ALLT utstyr inkl. M-pakke såvidt jeg vet?? Minstekravet er sport-delskinn mtp seter. Budskjettet mitt er vel ganske bra med oppunder 300k, null problem å finne strøkne biler til langt lavere pris f.eks http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23728783 Er først når du kommer opp på 120D facelift budskjettet begynner å bli begrensningen... Problemet er heller å finne akkurat den bilen som har allt jeg ønsker Må også legge til at jeg ikke ble veldig imponert over 2006 120D`en jeg prøvde mtp sportslig kjørefølelse og power. Riktignok bare en liten runde på Torshov, men likevel. Mulig jeg er bortskjemt og vanskelig, men Golfen min hadde lett holdt følge, og føles minst like fast i fisken med sin 259 000km Men uansett morsommere å bli dyttet enn dratt, og den vokser vel fort på deg tenker jeg En annen ting er vel muligens den oppgraderte motoren i facelift mere spenstig Men lurer på om 118D 143hk egentlig vil bli omtrent like sprek som 120D etter programvaretuning
maartn Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Jeg fikk intrykket av at budsjettet ikke strakk til hvis du skulle ha facelift og m-pakke. Derfor mente jeg at jeg heller ville hatt preface og m-pakke, enn facelift uten m-pakke Det var hovedpoenget mitt, ikke meningen å være krass
Trondbrandsen Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Jeg fikk intrykket av at budsjettet ikke strakk til hvis du skulle ha facelift og m-pakke. Derfor mente jeg at jeg heller ville hatt preface og m-pakke, enn facelift uten m-pakke Det var hovedpoenget mitt, ikke meningen å være krass Det går finfint , er som sagt motorvalget som muligens blir påvirket av budskjettet. Noen som har info om motorene jeg titter på, hva er foreskjellen på facelift 120D og 118D motorene? Forskjell på hk/nm etter tuning pga mindre turbo eller andre nedstrupinger? Er vel samme motoren, kom i Norsk utgave på 136hk også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå