Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det sånn at man ikke får mtech2 fangere til e30 som er eldre en 87mod? ser på koed at mtch 2 fangerne er fra 1987 og utover.

ble det forandringer på karoseriet fra 87? ser at baklukespoileren bare passer fra 87 og oppover og.

Skrevet

Org mtech 2 kom med faceliften, men får uorg som er tilpasset preface.

Er forskjeller både ved frontplate og bakskjermer.

Skrevet
også bakplate og baklykter...

EDIT: Preface ble levert med stålfangere mens facelift har plastfangere også :)

jeg ser at man får helstøpte glassfiberfangere til prefacelift, men blir der seende likt ut selv om det er stålfangere, regner med at de da blir skjult bak fangeren? bakplate? jeg er veldig ny på e30 så jeg må bare spørre litt. er på vei til å kjøpe en 86 mod og da prøver jeg å finne ut forskjeller mellom pre og facelift. kjipt om prefaceliften erveldig mye kjipere.

baklampene har vel bare forskjellig utseende? ikke forskjellig form?

Skrevet

jeg ser at man får helstøpte glassfiberfangere til prefacelift, men blir der seende likt ut selv om det er stålfangere, regner med at de da blir skjult bak fangeren? bakplate? jeg er veldig ny på e30 så jeg må bare spørre litt. er på vei til å kjøpe en 86 mod og da prøver jeg å finne ut forskjeller mellom pre og facelift. kjipt om prefaceliften erveldig mye kjipere.

baklampene har vel bare forskjellig utseende? ikke forskjellig form?

jada, du får en kopi som vistnok skal passe Preface også :)

Bakplatene er ikke like nei, og lyktene har forskjellig form

Om du ser på denne bakenden, så er dette preface

ku1tkua6kp5v00ufdaaq.jpg

7ll11jfg11qq0eoj4ld3.jpg

Denne bilen er en 88modell og er en facelift

lxkjjt2gxthuse9i4w1u.jpg

Denne har foresten M-tech 2 kopi bakfanger..

Skrevet
Facelift med M-tech2

po7r71ujxujzj9r0css2.jpg

Prefacelift med M-tech 1

japdn7dgfjwpt9whsamq.jpg

Bildene er av mine gammle, så kvaliteten er så som så ;)

takk det hjalp mye :) så bakplate vil si mellom lyktene? uansett så var det verken "styggere" eller finere . leste noe om at facelifte har lavere hjulbuer og ? klarte ikke å se forskjell på lyktene, må se litt til. og når man kjøper replika fangere så får man vel ikke plastikklistene heller kanskje ?

Skrevet

jørgen lie hadde forresten e36 m3 sidekjørt på faceliften sin ser det ut som. Videre hadde han også IS lippe på bagasjerommet på prefaceliften. vanlig mtech-lippe er litt større, og todelt.

slik:

http://media.photobucket.com/image/e30% ... 057958.jpg

Søker du litt her inne/google skal det stå ganske godt beskrevet hva som er forsjellen på facelift og prefacelift. e30 er faktisk den eneste modellen hvor jeg foretrekker preface.

bakplate er mellom lyktene ja. facelift lyktene er litt større og har 3 horisontale striper mot preface sine 2.

Facelift har samme hjulbuer som preface cab bak. Litt lavere.

Skrevet

Ja, egentlig alt fra under fanger til over lyktene :) Neei, de er begge fine på hver sin måte. Personlig synes jeg facelift kler M-tech 2 best, pga bakparten. En vanlig facelift har som sagt plastfangere, men dette er bare en del som er trekt over den støtfangeren som tar støtet. Denne er grei å fortsatt ha på om man skal montere plastikk, som har en tendens til å gi etter :lol:

Facelift har også litt lavere buer ja.. Dette glemte jeg da jeg handla senk til den hvite der, for har alltis kjørt med 60/60mm senk, men dette ble for lavt bak med de hjula jeg hadde..

M-tech 2 har ikke lister på fangeren, men det er en profil innover i stedet som skal gi disse linjene. Om du kjøper original M-tech 2 så er bakenden i 2 deler. Du har FANGEREN i den del, og HEKKSKJØRTET i en annen del. Ved kjøp av kopi er den stort sett støpt i en stor del i stedet.

M-tech 1 front/hekk monteres på de originale fangerne under listene, slik at de ser ut til å gå i ett, men er to deler :)

Stemmer at det er "E36 M3" skjørt på den hvite ja Hawkon88, men det er vel en vanlig list på bagasjen, og ikke IS? (På den røde)

Spiller ingen rolle om det er 2 dørs eller ikke nei :)

Skrevet

Ja ja, frontplata må du bytte om du skal ha M-tech 2 på en preface :) Dette pga tåkelykter foran bl.a, samt "luftinntak", og den rilla mellom tåkelyktene.. Tåkelyktene er ikke lik på de to modellene...

Her er min front, noe demontert, men du ser hele frontplata på preface her

mb2paygayot7iv7rq5ov.jpg

s37iof777dvpzwgu4lea.jpg

Mens denne er facelift og har annen frontplate :)

py161pzhc7n2lldzd9lp.jpg

Skrevet

Neida, den du henviser til der er en facelift, men den har orginale fangere, og ikke M-tech 2 fangere, men har M-tech 2 front..:P

Er maaange varianter i hvordna folk har bilene sine, så skjønner at det skaper litt forvirring når du ser diverse bilder hvis du ikke har satt deg inn i hva som tilhører hvilken bil ;) For min del har jeg hatt intr for E30 de siste 12-14 årene, men det tar litt tid å vite/se alt, men det kommer med tiden !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...