Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Neida, den du henviser til der er en facelift, men den har orginale fangere, og ikke M-tech 2 fangere, men har M-tech 2 front..:P

Er maaange varianter i hvordna folk har bilene sine, så skjønner at det skaper litt forvirring når du ser diverse bilder hvis du ikke har satt deg inn i hva som tilhører hvilken bil ;) For min del har jeg hatt intr for E30 de siste 12-14 årene, men det tar litt tid å vite/se alt, men det kommer med tiden !

ja jeg blir litt svimmel :P men det jeg har forstått nå er vel at man monterer bare en list under den originale facelift fangeren og vips så har man en mtech 2 front? (om man kjøper mtech 2 list ). og er denne frontplaten det er snakk om som kan byttes ut bolt on ?for denne må man ha om man skal montere en facelift fanger? er det nr 8 på bilde vi snakker om ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ont_panel/

Skrevet

nei, du må ha hele fronten, som i en plastfront liksom.. Den jeg viste til der har facelift front med infinity leppe bare :) var kun for å vise frontplata.. dårlig av meg!!

Er den nr8 der ja.. Om du har prefacelift så må du ta av den frontplata (steinplate heter det vel egentlig), og montere en facelift frontplate. Bolt on er det vel kanskje ikkje, men vil tro det er noe du kan gjøre selv om du har litt teknisk innsikt :)

Man må ha facelift frontplate for å ha M-tech 2 front ja, pga tåkelykter skal passe på "skallet" som du monterer på utenpå frontplata :)

Ble mye dette her nå :lol:

Skrevet
nei, du må ha hele fronten, som i en plastfront liksom.. Den jeg viste til der har facelift front med infinity leppe bare :) var kun for å vise frontplata.. dårlig av meg!!

Er den nr8 der ja.. Om du har prefacelift så må du ta av den frontplata (steinplate heter det vel egentlig), og montere en facelift frontplate. Bolt on er det vel kanskje ikkje, men vil tro det er noe du kan gjøre selv om du har litt teknisk innsikt :)

Man må ha facelift frontplate for å ha M-tech 2 front ja, pga tåkelykter skal passe på "skallet" som du monterer på utenpå frontplata :)

Ble mye dette her nå :lol:

nei det er helt forståelig faktisk alt du forteller :P

har funnet ut at det kommer på ca 3000 kr etter rabatt på koed disse delene. steinplate til facelift, frontfanger i plast, bjelke som skal sitte bak fangeren, og plastikk lister. også kjøper jeg mtech 2 deler til den igjen. hørtes det riktig ut ?

stenplate til facelift.

frontfanger.jpg

Skrevet

Det hørtes særdeles riktig ut ja ;)

jeg hadde org fanger foran med M-tech 2 fronten under på den her.

Fronten monteres enkelt under fanger bare :)

shkkepzsa6vp8yu6bqzo.jpg

vil du ta den helt ut så kjøper du facelift frontplate fra Diesel-utgaven, da denne er åpen på frontplata på begge "rillene" som går mellom tåkelykter/luftinntak ;) Som du ser er ene åpning på M-tech 2 skallet hvit øverst der hos meg, pga vanlig facelift har bare en rille der :)

Skrevet
Det hørtes særdeles riktig ut ja ;)

jeg hadde org fanger foran med M-tech 2 fronten under på den her.

Fronten monteres enkelt under fanger bare :)

shkkepzsa6vp8yu6bqzo.jpg

vil du ta den helt ut så kjøper du facelift frontplate fra Diesel-utgaven, da denne er åpen på frontplata på begge "rillene" som går mellom tåkelykter/luftinntak ;) Som du ser er ene åpning på M-tech 2 skallet hvit øverst der hos meg, pga vanlig facelift har bare en rille der :)

kan jeg ikke bare skjære ut hullet til rillen ? :) morro å lære litt om bilen jeg skal ha før jeg kjøper den, skal bli et aldri så lite prosjekt og vil gjøre det gkennomført og ikke masse etterlikning :) men da er det muligheter for en prefacelift og da. bakenden er ikke sååå viktig, vi får se hva som blir prioritert når bilen kommer på gården :)

men så ser jeg også at koed selger under m-technic II skjørtesett, paneler som skal monteres rundt om på dører og div. vil disse passe på en prefacelift ? delenr på koed. www10626

Skrevet

Kan jo skjære ut, men, det er montert en plastlist inne i disse rillene, så tror nok det er penere å ha disse originale :)

Akkurat den biten med skjørt og paneler er jeg usikker på ! Nå er det jo slik at buene på facelift er litt lavere bak, men om dette utgjør noe på preface er jeg ikke sikker på altså, dessverre..

Skrevet
Kan jo skjære ut, men, det er montert en plastlist inne i disse rillene, så tror nok det er penere å ha disse originale :)

Akkurat den biten med skjørt og paneler er jeg usikker på ! Nå er det jo slik at buene på facelift er litt lavere bak, men om dette utgjør noe på preface er jeg ikke sikker på altså, dessverre..

da fikk du vel noe å tenke på der da hehe ;) ja så da blir det diesel front om de har det på koed :) også hadde det visst litt å si om bilen har klima eller ikke. men tusen takk for svar, meget lærerikt :D

original m-tech selve fangeren er litt mer buet ved hjulbuen, dette vil da kanskje ikke flukte overens med hjulbuen på prefacelift?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... m_technic/

Skrevet

da fikk du vel noe å tenke på der da hehe ;) ja så da blir det diesel front om de har det på koed :) også hadde det visst litt å si om bilen har klima eller ikke. men tusen takk for svar, meget lærerikt :D

bare hyggelig å kunne hjelpe :) Er det noe mere så er d jo bare å slenge vei en PM, så svarer jeg så godt jeg kan :)

Du får lage en tråd da om det blir noe prosjekt !

Skrevet
Baklukespoileren passer på preface også, det er ikke noe forskjell på bakluke for preface vs. facelift.

stussa litt på det nor det står på koed at den spoileren bare passer bra 87 og utover, sikkert bare en glipp :P

ja det skal såklart bli en prosjekttråd.

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om å bygge om fra facelift til preface eller motsatt. Det greieste er nok å velge det karrosseriet du syns er penest. Skal du bytte front/bakplaten må du kunne sveise etc.

Nå har jeg kun hatt en preface, men man lærer utrolig mye av å demontere og skru på de. Det er absolutt den bilen jeg har hatt som er lettest å skru på. Videre tror jeg ikke det skulle være noen store kvalitetsforsjeller på preface og face.

Angående de lippene så fikk jeg med et bagasjelokk når jeg kjøpte min e30 hvor jeg fikk opplyst av selger at det var en is lippe. Når jeg kjøpte mtech1 skjørtesettet fikk jeg med en slik lippe som jeg viste bilde av. Den er også lik mtech lippen som står på e28 med mtech.

e30 318is

http://www.dtmpower.net/forum/attachmen ... rear34.jpg

e30 mtech1

http://farm3.static.flickr.com/2741/449 ... 9490_z.jpg

e28 m535i

http://img90.imageshack.us/img90/9119/img2235sj7.jpg

Skrevet

Er jo ikke store saken å bare bytte frontplate da, å trenger jo ikke bytte bakpart om han vil ha M-tech 2 bak, bare hekken liksom....

Skrevet

okai.. kikket litt på en tabell på nettet.

gå inn på denne linken, modellguiden på menyen på venstre side, også inn på e30

der står det noe annet bare ble litt i tvil på om det var noe muffens med den bilen jeg skal kjøpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...