Daske Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Ønsker et svinghjul + clutch til en 540i motor over til manuell=) edit: Helst med pris, hadde vert greit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Hallo du. Du må spesifisere til hvilken 540 kasse du trenger delene. E34 eller E39? Fra ca 1997 er det 240 mm clutch og liten splinesaksling. E34 540 og de første e39 540 har stor splinesaksling og 265 mm clutch og stort svinghjul. Jeg tror at du skal ha skikkelig flaks hvis du får tak i delene du søker her brukt. Du kan også bruke E39 M5 svinghjul og clutch hvis du har girkasse med den store splinesakslingen. Dette er lettere å skaffe seg, men likevel veldig sjelden til salgs. Svinghjul til V8 kassene er blant de vanskeligste delene å få tak i. Ikke for å ta motet fra deg, men du må søke utenlands også for å skaffe dette. Jeg har 5 trinns V8 kasse med svinghjul hvis det skulle være aktuelt. Koster 7.500 kr til M60 motor og 8.000 kr til M62 motor. Disse er holdbare nok til 4 og 4.4 liter motorene. Hilsen Eirik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daske Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 ok, Tusen takk for svar=) skjønte det hadde kommet til og bli vanskelig å finne ja, skal sette en V8 fra 540ia(mod1993) E34 over til en BMW 520i (mod1989) E34 skal ta alt av drivverk og motor men håpet å buke den girkassen fra min 2,5l motor til den ryker Hva mener du med at kassen din? er ikke sikker om det er m60 lr m62 men kan ta bilde hvist det går å se det slikt? Mvh; Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Hei Robin. Girkassen fra din 525 passer ikke på V8 motoren. Clutchhuset er mye større på V8 motoren. Svinghjulet fra V8 må også brukes. Siden du har alle delene allerede til drivverket og understellet, er du langt på vei. Jeg kan tilby 5 trinns V8 kasse fra M60B30 med svinghjul, giroverføring og mellomaksling for 9.000 kr + frakt. Da har du alt som skal til for å bygge om til V8 og manuell kasse. Clutchen er ganske slitt, men ny får du til gunstig pris hos Koed. Du må bytte over flensen fra 525 diffen for at mellomakslingen skal passe. 540 har større flens på diff og mellomaksling. M60 motorene ble laget først og M62 motorene kom ut i 1996. Det er små forskjeller på girkassene og. M62 har føler på svinghjulet bl.a. Selve kassen til 3 liters V8 kassen er lik M3 3.0 inni, så den tåler mye effekt. Du har i alle fall sjansen nå til å skaffe deg delene som du trenger og komme raskt i gang med ombyggingen. Dette er sjeldne deler som også er dyre i Tyskland. Veldig få biler ble laget med manuell kasse til V8 motor. Bare skriv sms eller ring hvis du vil vite mer. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts