Jump to content

e34 525i spøsmål ette spørsmål

vågen89
 Share

Recommended Posts

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er m50 motor det er snakk om, har hatt bilen en stund før det slo meg at forige eiger byttet om til manuell uten å bytte diffen... vil det da sei at det er grunnen til at min bil går mega dårli? ein kamerat sin 520 flekker meg uten problen :s

er m50 motor det er snakk om, har hatt bilen en stund før det slo meg at forige eiger byttet om til manuell uten å bytte diffen... vil det da sei at det er grunnen til at min bil går mega dårli? ein kamerat sin 520 flekker meg uten problen :s

Vil nødvendigvis bli en forskjell på din og hans bil da ja om dere har forskjellig diff.

okey, men i så tilfelle viss diffen ikke ble byttet da manuellkassen ble satt i så vil vell bilen gå mye dårligere?

vil ikke bli det samme langdraget nei, men det kommer mye ann på girkassen du har satt inn også, hvordan utvekslingene er på den. om du tenker deg at din diff har 4.10 utveksling, så vil det si at girkassen vil svive 4,1 omdreining før bakhjulene har gjort en omdreining. La oss si du har 1 førstegir med 3 i utveksling for a ta et rundt tall, du ganger sammen da 3 som er utveksling på gear med 4.10 som er på diff. det vil si at i 1ste gir så vil motoren tørne 12,3 omdreininger før hjulet har tørnet en omdreing.

så forskjellen ligger både i om du har lik girkass og lik diff.

men den skal gå bedre fra bunn av.

Bilen din skulle gått bedre, ikke dårligere. Hvis du kjører med 4,10 diff fra automat og kompissen din bruker 3,23 diff, så skal du ikke ha noe problem med å holde følge med han. Heller motsatt. Da er det motoren din som ikke går som den skal... Toppfarten blir jo naturligvis lavere for deg enn hos kompissen din

girkassen meiner eg er fra 525i 91 mod, syns å huska den heite getrag eller noke i den duren, differn er i fra automat av samme bil og årstall, så nå skjønna ikkje eg noke om korfor bilen min har mykje dårliga akselerasjon.. noen tips ute og går?