Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er m50 motor det er snakk om, har hatt bilen en stund før det slo meg at forige eiger byttet om til manuell uten å bytte diffen... vil det da sei at det er grunnen til at min bil går mega dårli? ein kamerat sin 520 flekker meg uten problen :s

Skrevet
er m50 motor det er snakk om, har hatt bilen en stund før det slo meg at forige eiger byttet om til manuell uten å bytte diffen... vil det da sei at det er grunnen til at min bil går mega dårli? ein kamerat sin 520 flekker meg uten problen :s

Vil nødvendigvis bli en forskjell på din og hans bil da ja om dere har forskjellig diff.

Skrevet
okey, men i så tilfelle viss diffen ikke ble byttet da manuellkassen ble satt i så vil vell bilen gå mye dårligere?

vil ikke bli det samme langdraget nei, men det kommer mye ann på girkassen du har satt inn også, hvordan utvekslingene er på den. om du tenker deg at din diff har 4.10 utveksling, så vil det si at girkassen vil svive 4,1 omdreining før bakhjulene har gjort en omdreining. La oss si du har 1 førstegir med 3 i utveksling for a ta et rundt tall, du ganger sammen da 3 som er utveksling på gear med 4.10 som er på diff. det vil si at i 1ste gir så vil motoren tørne 12,3 omdreininger før hjulet har tørnet en omdreing.

så forskjellen ligger både i om du har lik girkass og lik diff.

men den skal gå bedre fra bunn av.

Skrevet

Bilen din skulle gått bedre, ikke dårligere. Hvis du kjører med 4,10 diff fra automat og kompissen din bruker 3,23 diff, så skal du ikke ha noe problem med å holde følge med han. Heller motsatt. Da er det motoren din som ikke går som den skal... Toppfarten blir jo naturligvis lavere for deg enn hos kompissen din

Skrevet

girkassen meiner eg er fra 525i 91 mod, syns å huska den heite getrag eller noke i den duren, differn er i fra automat av samme bil og årstall, så nå skjønna ikkje eg noke om korfor bilen min har mykje dårliga akselerasjon.. noen tips ute og går?

Skrevet

kan være mye, er din motor mer sliten en hans, Luftfilter, blanding luft bensin ect, ect er din mer sotet i ventiler en hans, allt det er faktorer som spiller inn, om motorene var like når de var nye så vil slitasjeforholdene endre effekten på motorene.

Skrevet

kor mykje informasjon er da mulig å få ut av ein diagnosetest?

Tenkte eg sku bytte bensinfilter å luftfilter snart da det er bestilt... hvordan er det med dyser, er det noe som kan bli dårligere med tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...