Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er lengesiden du byttet luftfilter kan det ha mye å si, trangere den suger luft til dåligere effekt får du, dyser kan også bli dåligere med tid. de kan tetne til å gir da ikke rett forstøvning til forbrennings prosessen som gjør at det blir dåligere forbrenning og mere tilsotning.

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

setter pris på alle gode svar eg får her :)

noke problem å ta kompresjons test? meiner å ha sett utstyr for det på biltema... men veit ikkje korleis da fungere

Ka kan ein kompresjonstest si meg om tilstanden på maskin?

Skrevet

En komptest setter du ned etter å tatt en tenplugg, du kinner motoren å den vil måle kompresjons trykket i sylinderen. utgangspunktet er å ha jevn komp på alle sylindere om det er større forskjeller så er det tegn på feks slitte stempelringer, ventiler som ikke stenger ol.

Skrevet

tar ut pluggene kinner et par omdreininger på hver sylinder å noterer trykket for hver av de akkurat hvor kompområde ligger på den er jeg ikke sikker på men som sagt det viktige er at de viser roughly det samme pr syl.

å tenke på kraftigere dyser å slike ting tror jeg ikke er så veldig aktuellt for deg, det er helst ting du gjør ved feks turbo konvertering o.l.

Bensinpumpe, trykkregulator å tenning er innstilt på å drive de dysene som kommer orginalt.

for å få tilbake effekt eller øke effekten litt på rimeligste måte vil være å vippe av toppen montere litt kvassere kam, slipe ventilseter polere innsugskanaler, sportsfilter med god tilgang til frisk luft, grenrør å effektanlegg å slikt. det kan gi motoren litt ekstra futt. Men det forbeholder at bunndel er bra, har du slitte stempelringer å slike ting så er det å ta hele shabangen, eventuellt kjøre så lenge den går å finne en pent brukt sak å putte i :)

Skrevet

var ute å skrudde no, fant kjapt en feil før det vart mørkt.

fant ut at den lille slangen som skal stå festet på undersigen av belgen mellom lmm å innsug var løsnet, etter det var fikset forsvant litt av turtalsvariasjonen på tomgang, men forvant ikke helt.. får leite meir feil i måro.

kan noen deler på maskin ha tatt skade av at den lille slangen har stått å suget fri luft over lengre tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...