Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Om det er lengesiden du byttet luftfilter kan det ha mye å si, trangere den suger luft til dåligere effekt får du, dyser kan også bli dåligere med tid. de kan tetne til å gir da ikke rett forstøvning til forbrennings prosessen som gjør at det blir dåligere forbrenning og mere tilsotning.
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 vet ikke hva du får ut av en diagnose, men feks en kompresjons test vil fortelle deg mye om motorens tilstand.
vågen89 Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 setter pris på alle gode svar eg får her noke problem å ta kompresjons test? meiner å ha sett utstyr for det på biltema... men veit ikkje korleis da fungere Ka kan ein kompresjonstest si meg om tilstanden på maskin?
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 En komptest setter du ned etter å tatt en tenplugg, du kinner motoren å den vil måle kompresjons trykket i sylinderen. utgangspunktet er å ha jevn komp på alle sylindere om det er større forskjeller så er det tegn på feks slitte stempelringer, ventiler som ikke stenger ol.
vågen89 Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 so da e nok å kinna uten å starte? ka skal kompresjonen ligge på normalt då? erfaringer fra biltema sin kopresjonsmåler?
vågen89 Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 å viss eg skifter dyser, har det noe å si hvis eg velger hakket større enn det som er orginalt, med tanke på effekt..
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 tar ut pluggene kinner et par omdreininger på hver sylinder å noterer trykket for hver av de akkurat hvor kompområde ligger på den er jeg ikke sikker på men som sagt det viktige er at de viser roughly det samme pr syl. å tenke på kraftigere dyser å slike ting tror jeg ikke er så veldig aktuellt for deg, det er helst ting du gjør ved feks turbo konvertering o.l. Bensinpumpe, trykkregulator å tenning er innstilt på å drive de dysene som kommer orginalt. for å få tilbake effekt eller øke effekten litt på rimeligste måte vil være å vippe av toppen montere litt kvassere kam, slipe ventilseter polere innsugskanaler, sportsfilter med god tilgang til frisk luft, grenrør å effektanlegg å slikt. det kan gi motoren litt ekstra futt. Men det forbeholder at bunndel er bra, har du slitte stempelringer å slike ting så er det å ta hele shabangen, eventuellt kjøre så lenge den går å finne en pent brukt sak å putte i
vågen89 Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 skal å handle meg komresjonstester ganske snart, skal bytte plugger i samme slengen, noen merker som er bedre enn andre?
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 jeg setter lit til NGK plugger, men sikkert mange som har andre preferanser å komme med
vågen89 Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 Høres bra ut, noen plasser det er mulig å bestille fra?
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 vet ikke, bestiller de ikke, men fleste bildele forhandlere har NGK Tror jeg sist jeg kjøpte så kjøpte jeg på Thorshov bilrekvisita
vågen89 Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 vanli me olje i belgen til luftfilter?
Kenneth730i Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 vanli me olje i belgen til luftfilter? er ike unormalt om det er litt oljedamp der, går vel også utlufting fra toppdekselet på denne også inn på denne
vågen89 Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 var ute å skrudde no, fant kjapt en feil før det vart mørkt. fant ut at den lille slangen som skal stå festet på undersigen av belgen mellom lmm å innsug var løsnet, etter det var fikset forsvant litt av turtalsvariasjonen på tomgang, men forvant ikke helt.. får leite meir feil i måro. kan noen deler på maskin ha tatt skade av at den lille slangen har stått å suget fri luft over lengre tid?
Kenneth730i Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 neida, ingen fare men sjekk gjerne alle slanger etterdra slangeklemmer om nødvendig, sjekk at peilepinne er riktig på plass å slike ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå