T. Thøgersen Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 holdt på me biln i går...fuska nåkka jævli..får ikje stilla tenninga årntli..kor du sa æ kun bytt over te den andre innstilinga av gradern te triggern?? "Trig Decoder"? i I/P cylinder&sync du skriv jo d..men æ finn d ikje...har leita som en tunning men finn ikje fram... finn tps te å gå rett vei..men verka som hn fuska me den på..nor æ koble den av så får hn bedre opp på turtalle.... hadde ca 12 på bredbandlamdan.. M1, - I/P cyl/sync - trig decoder, trykk enter, og velg M02 fra tabellen der. Har du valgt Baro/map under Base Settings, første hovedmenyen? Det er noe galt med TPS'n eller innstillinger hvis den fusker med den på. Den går i "limp home" modus når TPS kobles bort, da ignorerer den TPS-signal og baserer seg på MAP istedet. (mener jeg å huske.) Regner med du har sjekket at den er linjær fra 0-100% den TPS'n, hvis ikke må den måles med multimeter for å sjekke at den møter vilkårene som det står beskrevet i manualen til sprutet. Er ikke sikker på om du kan bruke org TPS fra den motoren. Har du alle innstillingene riktig, skal motoren i prinsipp gå som en klokke. Men i den reelle verden er det ikke alltid sånn.
morten325i Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 va inne der å så..men fant ikje nåkka som heite trig decoder.. :S ja har den innstilla på baro/map.. ska den stå på d eller ska den stå på baro/tps?? har skjekket den..den går fint fra 0-100% fuska ikje så veldi men litt...men trur d e tenninga som gjør d..ikje helt sekkert... hn ryk nåkka jævli...lura på om d e turboen eller tetteringan som e dårli...e en del sakk i turboen så... veit ikje om alle stillingen e rett ennu...hn gikk masse finar før..men nu har hn vansliheter før å få gassn opp før å sei d sån...puttra masse..
T. Thøgersen Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Hmm. Har du 1.09 chipet i sprutet? Vet ikke om TrigDecoder er på de tidligere utgavene,men synes det er litt rart hvis det ikke er noe tilsvarende der isåfall. Da har jeg ikke noe mer å foreslå faktisk. Men hvis tenninga er helt på trynet blir den jo veldig rykkete, så mulig du får kontakte KRB eller VS som har "agenturet" på Autronic i Norge. Ellers så kan det være veldig lurt å registrere seg på www.mrm-racing.se og spørre en av de som driver det forumet, de har stålpeiling på det meste med Autronic.
morten325i Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 har ikje nye 1.09 chipen..men skal jo gå ann å stille forde...men d står ikje noen plass i sprute... hmm...hn har vansker for å få opp turtallet for å si d sån...puttrer mye ..smeller noe volsomt før den starter...å nor jeg der gass går d ei stund for hn grerier å gasse opp...
morten325i Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 men sku den stå på baro map eller tps?? holdt på me biln nu..hn sura ned pluggan heile tia..får jo fan ikje start på den nesten...
morten325i Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 har d noe å si om jeg setter innstiling til noen dyser som har har 0.5 ohm mer enn den de dysene jeg har?
Kristov Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Du må få den til noen med peiling på hva de driver med....
morten325i Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 holdt litt på nåh å stilla å styra..fikk den til å gå helt rent men har kobla ut tps sentor...blir helt tullat med den..så skal ringe krb å spørre hva d kan være..å pris på ny chip...så vill d blir bra..trur d skal bli benking vist alt fikser seg..
morten325i Skrevet November 3, 2010 Forfatter Skrevet November 3, 2010 hei.... kan du skjekke i sprute dett va du har stilla på ign delay time ??? min står på 17.... plages me at hn kjør pluggan sikkeli sur...
T. Thøgersen Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 Kan prøve å sjekke i morra, da skal jeg opp i garasjen.
T. Thøgersen Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 Ign delay time = 10 hos meg. Går den generelt så fett så den surer pluggene, må du stille ned bensina.
morten325i Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 åaky ska se om æ får start på den i mårra..ska ta motorn ut i mårra så...ska sett biln på vinterlagring så..så får æ se ka som e røkke :S d e så jævli kjedeli..
T. Thøgersen Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Kom gjerne med info, alltid artig å følge med på hva som skjer.
morten325i Skrevet November 22, 2010 Forfatter Skrevet November 22, 2010 jupp...ska bynne å plokke sundt motoren snart.. så er veldi spent på hva som er røkke inni motorn...korsn lagrene ser ut :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå