Gå til innhold

Baklampen på bagasjelokket død.

gica
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nylig ble jeg eier av en E61 07 Facelift 520dt. Veldig fornøyd med bilen.

Men da jeg hentet bilen fra forhandleren igår og kom meg hjem, la jeg merke til når jeg gikk bak bilen at ledstripen på høyre siden sett bakfra ikke lyste, altså delen av lampen som er montert på bagasjelokket. Venstre side var ok.

Har demontert panelet og sjekket koblingen, og denne står i. Men har ikke så mye peil på BMW, da dette er min første BMW så tar gjerne imot hjelp fra folk med litt mer peil.

Noen forslag til hva jeg burde se etter. Orker ikke å reise til forhandler igjen for å si det sånn, men må jeg så må jeg.

Må også ringe Bavaria idag, da bakluken under glasset langs listen har begynt å boble (rust).

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit hvilket sikring på sikringraden i hanskerommet som går til baklysene (LED stripene) ?

Dratt fram voltmeteret for å måle spenningen, men får null spenning. På lyset sett fra venstreside får jeg full spenning. De bruker vel ikke samme sikring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig de bruker samme sikring.. det skal være en lapp inni sikringsboksen over jhva alt er.. hvis ikke så kan jeg sikkert se litt på det for deg om du er interessert i det :)

hadde samme problem på min med bare ett ryggelys som funka og fikk fiksa det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Supert om du kunne få sjekket dette for meg, det er nå slikt at jeg tok vekk den "veggen" forran sikringsboksen, men så ingen tegn eller noe, verken bak denne veggen eller på "sikringsboksen".

Håper du har muligheten for å sjekke dette for meg, det hadde jeg satt stor pris på.

Forresten, er det flere som sliter med dugg i forlyktene ? Det pøste greit igår, og la merke til at det hadde dannet seg dugg i lyktene. Idag var lyktene flekkete og stygge innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC02806.jpg

DSC02807.jpg

Noen som kan si meg hva som går til baklampen ? Hvilket nr ?

Skal levere bilen uansett imorgen, men greit å vite hva som er hva :)

også lurte jeg litt på om folk kunne fortelle meg hvordan jeg skulle gå fram mtp fukt i forlyktene ? Ser mange har slitet med dette problemet, og det gjør jeg også. Men siden bilen er import, kan det bli noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...