Gå til innhold

Bmw 520D,E61,elektrisk tilleggsvarmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,har nylig kjøpt en 520D,2006 mod,lurte på om denne har elektrisk tilleggsvarmer? Ved kallstart synes jeg det blir treigt varmt i kupe. Kan denne isåfall være koblet slik at den først virker,slår inn ved kaldere værtype en det vi har nå?

Skrevet

Etter hva jeg er blitt fortalt av BMW, er det elektrisk tilleggsvarmer montert på nyere BMW'er.

Skal visst være meget effektiv, tror nok ikke den slår inn ved dagens temperaturer.

Ta deg en Telefon til BMW, for å være helt sikker:-)

• 1 year later...
Skrevet

Hei

Gammel tråd dette, men tenkte jeg skulle gi litt info som jeg har funnet ut om temaet.

Auxiliary heater / tilleggsvarmer er en elektrisk varmer som monteres inn i air condition anlegget. Den gir opptil 1250w, men virker kun når det er overskuddskapasitet på dynamoen. Maks man altså ut kapasiteten til dynamoen på andre ting slår ikke varmeren inn.

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/08/08

På BMW E91 er delenummeret 64119175923.

Jeg mener denne tilleggsvarmeren er del av kode 842 cold climate, sammen med større batteri og dynamo. I tillegg synses det om at en del vesker i bilen er anderledes på biler med 842 Cold Climate.

Thermostat er visstnok også en annen en på biler uten 842. Om det går ann å ettermontere tilleggsvarmeren vet jeg ikke enda.

Har i dag vært i kontakt med BMW AG i Tyskland som skal sette sammen en komplett liste for meg over hva 842 Cold Climate involverer.

Skrevet

For ett tullesvar sonus.

Bøy deg under bilen på venstre side ved førerdør, se om det er ett hull i bunndekselet som går langs siden der med ett eksosrør fra Webasto/Eberspæcher i hullet.

Du kan også se det på om tillegsvannpumpen er fjernet, og du kan se det på om det går 2 vannslanger inn gjennom hjulhuset under dempertårnet.

• 3 months later...
Skrevet
For ett tullesvar sonus.

Bøy deg under bilen på venstre side ved førerdør, se om det er ett hull i bunndekselet som går langs siden der med ett eksosrør fra Webasto/Eberspæcher i hullet.

Du kan også se det på om tillegsvannpumpen er fjernet, og du kan se det på om det går 2 vannslanger inn gjennom hjulhuset under dempertårnet.

Så ikke svaret ditt før nå. Jeg skriver ikke om webasto, men om ett ekstra varmeelement som sitter i varmeapparatet. Ta en titt på realoem.com :)

Cold climate 842 er standard på norske biler og inkluderer ikke webasto! Webasto koster vel ca 12-15000 ekstra.

Skrevet
For ett tullesvar sonus.

Så ikke svaret ditt før nå. Jeg skriver ikke om webasto, men om ett ekstra varmeelement som sitter i varmeapparatet. Ta en titt på realoem.com :)

Cold climate 842 er standard på norske biler og inkluderer ikke webasto! Webasto koster vel ca 12-15000 ekstra.

Fått svar fra BMW?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...