Dirty Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 http://l-a.no/Nyheter/tabid/296/Default ... eView=true http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article791886.ece
AuroraDriver Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Noen som vet hvor lenge bmw'en var i guttens eie? Det som er litt skummelt er at en kollega nettopp solgte en tilsvarende bil til en her i vest agder på samme alder Jeg vet hva jeg ville ha følt dersom det var min bil som var med i en sånn stor ulykke.
oddis Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Noen som vet hvor lenge bmw'en var i guttens eie? Det som er litt skummelt er at en kollega nettopp solgte en tilsvarende bil til en her i vest agder på samme alder Jeg vet hva jeg ville ha følt dersom det var min bil som var med i en sånn stor ulykke. Jeg følger deg på den. Men så lenge det ikke er alvorlige tekniske feil så hadde jeg ikke bebreidet meg selv noe særlig. En bil er ikke bedre enn det sjåføren gjør den til. Og bilen flytter seg ikke ut i motgående kjørefelt av seg selv. Ille at enda 4 nye unge nordmenn nå har bøtet med livet..
Øyvind L. Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Alt tyder på at det er vannplaning som er årsaken. Det er ingen bremse eller skrense sport på åstedet ifølge politiet. Det er også en kjent sak at den svingen er dosert veldig feil og at mange lastebiler mister diesel der. Det gjør det også veldig glatt når det regner. Ikke alltid at det er grisekjøring som er årsaken.
Inline six Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Alt tyder på at det er vannplaning som er årsaken. Det er ingen bremse eller skrense sport på åstedet ifølge politiet. Det er også en kjent sak at den svingen er dosert veldig feil og at mange lastebiler mister diesel der. Det gjør det også veldig glatt når det regner.Ikke alltid at det er grisekjøring som er årsaken. Sitat fra dagens VG: Øyenvitner og politi på stedet fortalte imidlertid at veibanen var forholdsvis tørr. Men uansett årsak ble det et tragiskt utfall
///Thomas Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Alt tyder på at det er vannplaning som er årsaken. Det er ingen bremse eller skrense sport på åstedet ifølge politiet. Det er også en kjent sak at den svingen er dosert veldig feil og at mange lastebiler mister diesel der. Det gjør det også veldig glatt når det regner.Ikke alltid at det er grisekjøring som er årsaken. Kom som sagt få minutter etter ulykken, og det var bare så vidt fuktig på asfalten da, og ved rein vannplaning (mye vann) så mister man som regel grepet på fremhjulene først i en vanndam, og ville i dette tilfelle ført til at bilen ville understyrt utover i venstre svingen. Skal den komme over i venstre felt i venstresvingen så vil jeg tro at bilen har fått sleng på bakenden først... Men det har i alle år vært veldig glatt her ved fuktig asfalt, og kan godt være at diesel også ligger her, og i kombinasjon men slik "lysegrå" asfalt blir det fryktelig glatt... Det betyr at en forbikjøring her i 80 km/t (som er fartsgrensen) kan være nok til å få sleng på bilen i denne svingen ved disse forholdene... Men nå skal vel havarikommisjonen granske dette, og det ender vel opp med at de setter ned fartsgrensen til 60km/t på denne strekningen, imens bilavgiftspengene våre blir brukt til å bygge operahus i hver jævla bygd rundt her til mange milliarder istedenfor å bygge nye veier...
Paal_e34 Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Noen som vet hvor lenge bmw'en var i guttens eie? Det som er litt skummelt er at en kollega nettopp solgte en tilsvarende bil til en her i vest agder på samme alder Jeg vet hva jeg ville ha følt dersom det var min bil som var med i en sånn stor ulykke. Tror bilen ble kjøpt i begynnelsen av sommeren.
AuroraDriver Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Ja, det er sant at det er sjåførens ansvar for å kjøre etter forholdene. Det er ikke lenge siden jeg kjørte fra Kristiansand til Stavanger i samme været. Jeg kan ikke si at jeg følte meg særlig trygg på veiene bortover, smalt og mye trafikk. Nesten at jeg vil si at veiene i Troms er hakket bedre p.g.a. lavere trafikk, men veien er derimot sterkt preget av telehiv siden veiene ikke er bygd for det.
Øyvind L. Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Hel tørr var ikke veien.. Slik våt vei i kombinasjon med feks diesel søl ifra en lastebil, noe som skjer veldig ofte i den svingen og vips så er man på tur. Blir bare spekulasjoner om hvorfor denne ulykken skjedde, men er det noen vitner som har sakt at farten var høy? Er 70 sone der.. Jeg kjenner ingen av de så jeg har ikke lest alt som har blitt skrevet.
///Thomas Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Hmmm, ja er kanskje 70 der når jeg tenker etter... Men kom ei regnbyge ca. halvtime etter ulykka, så det var ikke så blaut der kl. 19 men det var fuktig... Men når politiet skriver vannplaning, så tenker jeg på når man kjører i en svær vanndam, og dekkene "flyter" oppå man plutselig mister all styring.. En annen ting er fuktig asfalt som gjør den glattere.... Tragisk er det uansett, og det hadde ikke skjedd hadde det vært midtdeler, så enkelt er det...
Øyvind L. Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Hmmm, ja er kanskje 70 der når jeg tenker etter...Men kom ei regnbyge ca. halvtime etter ulykka, så det var ikke så blaut der kl. 19 men det var fuktig... Men når politiet skriver vannplaning, så tenker jeg på når man kjører i en svær vanndam, og dekkene "flyter" oppå man plutselig mister all styring.. En annen ting er fuktig asfalt som gjør den glattere.... Tragisk er det uansett, og det hadde ikke skjedd hadde det vært midtdeler, så enkelt er det... Enig. Det er veldig tragisk. I snitt regner man at det koster samfunnet ca 20 millioner når noen blir drept. Da regner de med alle utgifter som etterforskning, redning, forsikkringsutbetaling osv. Denne ulykken kostet samfunnet ca 80 millioner.. Tenk hvis de pengene heller kunne blitt brukt til vei bygging...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå