Gå til innhold

Åpent luftfilter på E46 320D??

Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Leker med tanken om å kjøre med åpent filter på bilen min. Men ble advart om at det kanskje kunne gjøre skade på luftmengdemålern..

Har det noe konsekvens utenom forandring på lyden?

Setter pris på tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med konfilter i ett par måneder nå, ikke merket noen forandringer.. Kun lydforskjell :P

Men husk å smøre inn filteret med luftfilterolje, hindrer mindre partikler i å komme seg igjennom slik at du skåner lmm'en.

Bare å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke min egen bil som eit bevis. Har sjølv montert K&N-filter på min 325. Den har vel hatt det nå i to år, og dette skjer over tid, så du merker nok heilt sikkert ikkje noko av det på din bil enda. Ivertfall så har eg nå problem med å holde følge med ein 320 på aks.

Eg gleder meg nå til å få komme heim frå sjø og montere på ny LMM :D

Du kan også søke her på forumet anngående LMM, finnest mange tråder om at sportluftfilteret ødelegger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene!

Hørte noe snakk om at det var viktig å bruke et "tørt" filter om man skulle ha det åpent, noe Bellen indikerer.

Men, har ikke noe form for erfaring på dette området, så må jo bare høre på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Har kjørt med K&N cone filter på min 2008 mod e82. På min bil får du en sinsyk turbo vine lyd som er veldig kul de 3 første dagen etter det blir den bare meget iriterende. Og JA LMM tar skade av dette. legger seg en fin film på ellementet på LMM.

Renset min LMM med elektrorens. heiv filter i bosset.

Får ikke mer hest på diesel biler med filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du rense må du bruke spray som er tiltenkt dette, hvis ikke baer ødelegger du den.

lmm sitter mellom luftilterboks og røret som går ned til turbo. du ser ledningen som går inn på toppen av den.. oval..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du rense må du bruke spray som er tiltenkt dette, hvis ikke baer ødelegger du den.

lmm sitter mellom luftilterboks og røret som går ned til turbo. du ser ledningen som går inn på toppen av den.. oval..

aha.. da vet jeg hvor den er.. er d noen spesielle tengn jeg skal se etter?? hvordan ser jeg att den er gåen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...