Hankook Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Hei Jeg skriver dette innlegget for en kammerat av meg. Han har fjernet katalysatoren, på bilen pga. den ble tett. Det vi funderte på ettersom ny katalysator er svindyr og koster ca det samme som ett overprisa smykke i gull til kona. Så tenkte vi på universal katalysator fra biltema vil fungere, da med tanke på lyd og avgass kontroll. Noen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ballder Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Lydnivået er ikke ett tema uten katalysator, så da er det kun funksjonaliteten igjen. Jeg sier bare.. Kjør på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forbiss Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Den klarer nok ganske sikkert avgasskrava uten kat. også. Men viss innmaten er tatt ut og selve katalysatoren står igjen får han veldig stygg lyd i bilen. Eg satte inn ein liten lyddemper isteden for kat'en og det funka som bare det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Har selv byttet ut min med en Biltema kat og det funker bra det, har ikke prøvd med avgass, men regner med at det går greitt siden jeg tok avgass med ødelagt katalysator hvor halve innmaten hadde løsnet og kom godt under kravene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMWindividual Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Har selv byttet ut min med en Biltema kat og det funker bra det, har ikke prøvd med avgass, men regner med at det går greitt siden jeg tok avgass med ødelagt katalysator hvor halve innmaten hadde løsnet og kom godt under kravene. Har gjort det samme for noen år tilbake , men det lyder fryktelig dårlig. Byttet til brukt org.kat. Lyden er tilbake som den skal være på en rekkesekser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haug530D Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Har selv byttet ut min med en Biltema kat og det funker bra det, har ikke prøvd med avgass, men regner med at det går greitt siden jeg tok avgass med ødelagt katalysator hvor halve innmaten hadde løsnet og kom godt under kravene. Har gjort det samme for noen år tilbake , men det lyder fryktelig dårlig. Byttet til brukt org.kat. Lyden er tilbake som den skal være på en rekkesekser. Sikker på at det var samme type? den jeg kjøpte hadde så å si nesten samme utforming som den orginale, merker ingenting lydmessig i allefall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts