lienback Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Hva kan vær gale.. Jeg kjørte her om dagen, bilen funket som en drøm, men så plutselig når jeg sko starte den en dag, så var den slik :S Her er filmen: http://www.youtube.com/watch?v=jOX5xKCLVLo Takker for svar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fyril Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Aner ikke hva problemet ditt kan være, men la bare merke til en ting. Den forbruks visern.. Har den alltid stått på 0 på tomgang? Min ligger alltid på over 3L/mila.. Og det gjør firmabilen min også.. (eller der går den over til forbruk i timen) Kanskje nyere bmw`r bare står på 0? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lienback Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Ja den står alltid på 0 når bilen står på tomgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 min står også på null på tomgang... mulig den trekker falskluft... kjøp deg en flaske startgass og spray litt på strategiske steder i motrrommet.. da ser du om den trekker luft ved at motorn ruser seg når den trekker inn startgass. eventuelt sjekk over belgen som går til innsuget, disse pleier å revne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lienback Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Kan det vær toppakningen, gasswiren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 toppakning eller falskluft er det hvertfall ikke, kan muligens være en tomgangsregulator Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Ta en diagnose. Utifra filmen så virker det veldig regelmessig, er nok noe den får beskjed om å gjøre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lienback Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 Hvor er innsuget, må jeg skru opp noe får og se om det er noe med belgen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 hmmm.. det mulig du burde dra med deg en kompis som har skrudd litt. Se etter luftfilteret og følg røret derfra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clerion Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Falskluft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 hadde det vært falskluft hadde den ikke gått så høyt opp i turtall, når motoren får falskluft så går den lavere på tomgang og ujevnt, om den får for mye bensin eller noen følere er feil går den som regel opp i turtall, men ta en diagnose, er nok en føler av noe slag som tuller, eller så kan det være vanos problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
lienback Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 Jeg la merke til at det luktet veldig mye benisn forhold til før, det lukter bare i starten... Den luktet mye mer enn før når dette problemet oppstod. Hva vil det si hvis det er et vanos problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baremats91 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 vanosen er den som justerer kammen, om vanosen blir tett eller blir dårlig så klarer den ikke å justere kammen riktig og motoren vil gå ujevnt, men man pleier som regel å høre når vanosen er dårlig, blir en slags skranglelyd i forkant av motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
lienback Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Jeg har ikke tatt sjansen og kjørt med den, tror dere at det er noe alvorlig? siden den er bare sånn når den står på tomgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg2 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 har samme problemet, men vet hva som er problemet på min. er luftmassemåleren som er streika så ble så ille variasjon på turtallet at den er rett og slett koblet fra.. men er jo latterlig dyr i forbruk nå da til jeg får ny ^^, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts