Positiv Skrevet September 11, 2010 Share Skrevet September 11, 2010 Hei Da bilens sikringsboks har passert 27 år, skal den byttes ut. Men hvordan sitter ledningene fast til sikrings holderene. Er de loddet eller er det stikkere. Og har noen tips ut i fra egene erfaringer, med skifte. Takker for svar. Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 11, 2010 Share Skrevet September 11, 2010 Det må jeg si, det der var ett strøkent motorrom, kan heller ikke skjønne hvorfor du skal bytte sikringsboksen. Er ikke sikker på det du spør om, men kan du ikke bare løsne hele sikringsboksen å se på undersiden da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet September 11, 2010 Forfatter Share Skrevet September 11, 2010 Jo Haug, det skal jeg fortelle deg. Det har vært kortsluttninger før jeg fikk bilen, da man kan se at plasten nær kontaktene har blitt brent et par steder. Og siden boksen er så gammel, og et nytt koster ca. kr. 600,- er det føre var prinsippet som råder. Skal sevfølgelig demontere sikringsboksen, men det hadde vært greit og vite på forhånd om hvordan ledningene er koblet opp mot kontaktene som sikringene sitter i. Er ledningene loddet vil det ta en del lengere tid og bytte, enn om det er stikkere. Er jo ingen stor sak, stilte et enkelt spørsmål, og en som har gjort det, kunne sikkert gi et enkelt svar. Forsto du det nå Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet September 11, 2010 Share Skrevet September 11, 2010 Det er begge deler. Altså både stikker og loddet. Uten å ha gjort jobben vi jeg gjette på at det ganske tidkrevene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet September 11, 2010 Share Skrevet September 11, 2010 Men mesteparten er vel stikker? mener å huske det var det når jeg byttet ledningsnettet og sikringsboksen selv.... Er fargekoder også, så det er rimelig bra merket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2010 Det ble ikke noen bytte av sikringsboks i denne omgang. Men skulle være en relativ grei ting og gjøre. Da det kun er to ledninger som er loddet, resten er stikkere. Men fikk vasket boksen godt, pusset kontaktene og skiftet samtlige sikringer. Før Etter Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 du er ikke aleine om å ha en "drit" sikringsboks.. jeg må nestebn ut å vri på en sikring ved hver gang jeg skulle kjøre jeg har også en ny liggendes som jeg vurderte å bytte. men blei endel jobb så orka ike.. så pussa bare alle flater og sånt. blei endel bedre men ikke helt bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2010 Hei Morten. Om du ikke får god kontakt mellom sikringer og kontakt, ville jeg nok vurdert og bytte den ut. Får man snudd den gamle boksen på hodet med den nye ved siden av, og byttet kontakt til kontakt. Så vil jeg tro det skulle gå greit. Ja, så må man jo bøye pinnene som sitter i kontakten til releene da. Så det gjelder og ha tunga rett i munnen. He,he Ser du har anskaffet deg en ny heftig motor. Gratulerer Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 ja skal nok bytte den ut ettervært. men haster ikke ennå tja. heftig og heftig blir vell gøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2010 Gøy blir det nok. Den forrige motoren du bygde, hadde vært noe for meg. Men den er vel solgt. Mvh Bent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 den er borte ja hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå