SweetBMW Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2011 Ja faktisk Var en sprekk i den lille plastbiten som går fra grillen og inn i filterboksen så inn der rant det vann Bensinmotorer er ikke glad i vann tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2011 Yes da, da var sports-grenrøret solgt, og original eksos montert. FOR ET HELVETE UTEN LIKE! For å montere den fremste headern, så måtte man i følge TIS, demontere motorlabben og heve motorn 5cm, morsom eller? Så jeg tok ut alle studsa fra toppen jeg og monterte da headern og så bolter. Var ikke mye klaring der for å få ned disse enorme katelysatorne altså.. Så slik ble det da: Sandblåst og varmelakkert Må si at draget ble litt dårligere, men fortsatt relativt ok spark i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 hvordan bil satt den diffen du kjøpte ? kan du sende link på han som har den leppa der på mtech 2 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Den satt på en 320 http://images.bimmers.no/files/r7athrznth7pwpzh6fzs.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 så vis jeg kjøper en diff fra en 320 så blir den mye bedre å kjøre på e6 med ? når jeg kjører i 100km/t så har jeg høyt turtall ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Nei du trenger en diff med lavere utveksling, 320,323,325,328.... Utvekslinga på min 318 automat diff var 4,44:1. 320 diffen har 3,38:1 lavere tall, lavere turtall, men du mister litt aks. Hva er høyt turtall da? Jeg hadde som sagt over 4000 i hundre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Nei du trenger en diff med lavere utveksling, 320,323,325,328....Utvekslinga på min 318 automat diff var 4,44:1. 320 diffen har 3,38:1 lavere tall, lavere turtall, men du mister litt aks. Hva er høyt turtall da? Jeg hadde som sagt over 4000 i hundre. tror min ligger der et sted , skal se etter etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 skal demontere den fremste manifoilenfor å sveise en sprikk på min imorgen.. gruer meg tok du manifoilen oppover for å få den av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Holde inne venstre tripreset knappen litt. så kommer det opp test...trykk knappen til du kommer til 19... trykk når det står "off".. så test 9 Ja ladinga funker som den skal men vanligvis lyser ikke batterilampa ser du Vet et er forskjellige pinouts på MS43 og BMS46 hhv 325 og 318 hjernene, så må drive med litt koblingsskjemaer men jeg har bare ikke giddi enda! funker dette på flere modeller? har du flere triks? hehe edit..... fant litt info her http://www.bimmerboard.com/forums/posts/114795 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Ja det funker på de fleste modeller og ser du fant alle de skjulte kodene Angående manifolden, så er det et helvete. I følge TIS så måtte man som sagt demontere motorfestet og løfte motor, da det rett og slett ikke GÅR og få ut manifolden uten og vippe motorn eller ta ut studsa... katalysatoren butter i motorlabben på vei inn og du får ikke vridd flensen nok til å komme under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 MINIUPDATE: Jada, i dag har jeg kjedet meg litt..... Coildekser og deksel over dysegalleri lakkert i 354 Titansilber (TiAg) Kan ikke si jeg var så misfornøyd med det. I tillegg har jeg fikset noen småting som lister som ikke var helt festa, shadowline lister under bakrutene hvor tapen hadde glippi litt. Små pusle ting som bare plager MEG fordi ingen andre legger merke til det Det er litt dårlige bilder og litt møkkete rundt om men det får bare gå pga været. Fra grunning til ferdig montert i bil: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 vil ha motorn din i min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Therese er fin! Bra jobba Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 e30_joakim: er ikke så vanskelig det da? Bare å sette i gang! Herman: ja det er hu i virkeligheten også (hun bilen er oppkalt etter) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2011 Tja. i dag har jeg kjeda meg litt til... Gjorde detta : Yay or nay? Hadde liten skade på den fra før og full av riper... tenkte fortsette litt med two-tone nedi motorrommet også... yay or nay? Ang two-tone var det tenkt å ta: Toppdeksel(gjort) (luftfilterboks- kun øverste lokk-delen) air-scoop (gjort) i TiAg (titansølv) og ta den lille 90grader plastbiten mellom scoopen og filterboksen i mattsvart, sammen med ny spylervæsketank med hvitbånn og matt svart topp. Samt et BMW Motorsport tårnstag i matt svart. Hva tror folket? Jeg har vanskelig for å se for meg før jeg faktisk gjør det EDIT: Som dere ser på toppdekselet så er det gjort slik at dekslet rundt er TiAg, mens midten er sølv BMW skrift, og svart matt i mellom sølv-stripene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå