JTS77 Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Selger en overhalt single vanos. Montert nye pakninger og lager. Alle delene er kjøpt fra beisansystems. http://www.beisansystems.com/ Prisant 1500,-
JTS77 Skrevet September 15, 2010 Forfatter Skrevet September 15, 2010 Litt om Vanos. Siden vanos kom (M50tu), har bmw brukt noen tetninger på vanos stempelet som plastiserer seg etter ca 60000km kansje lenger. Med det resultat at tetningen ikke lenger skaper en tetning, olja går derfor forbi stempelet og kam reguleringa fungerer ikke. En merker at vanos er defekt ved dårlig akselerasjon på lave turtall. på de senere modellene (dobbelt vanos) kan det også resultere i tomgang som "faller" og kan stoppe motoren. Om du kjøper en oem ny vanos, fungerer denne ypperlig også de første 60000km eller deromkring.. Så hvis du føler bilen trekker dårlig på lavt turtall kan det meget mulig være du har en defekt vanos. Merker STOR forskjell i effektkurven mellom defekt og fungerende vanos. Kansje 20-30hk?
S. Gunstad Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Mye koster det å skifte delen på et verksted?
JTS77 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Kan ikke skjønne at det kan ta noe mer enn maks to arbeidstimer. For de som skrur selv ligger det en god DIY på www.beisansystems.com
Mikael-B Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Dette er din egen Vanos med nye pakninger og O-ringer fra Beisan? Hvilken andre pakninger er bytta egentlig, bortsett fra o-ringene? Hva er kilometerstanden på Vanosenheten?
JTS77 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Flere som spør om Km stand uten at eg skjønner helt hvorfor? Men Km stand er ca 142000. Mikael-B skrev: Dette er din egen Vanos med nye pakninger og O-ringer fra Beisan?Hvilken andre pakninger er bytta egentlig, bortsett fra o-ringene? Hva er kilometerstanden på Vanosenheten? Det er min egen som er overhalt ja. Det er som sagt tidligere nye pakninger montert samt "lageret" http://www.beisansystems.com/images/bs011_large.jpg http://www.beisansystems.com/images/bs012_large.jpg Hvilke andre pakninger tenker du på? Finnes ikke flere på Vanosen Iallefall.. Mulig eg kan ta din gamle i innbytte, du får da vanosen for 1000,- pluss frakt. Du betaler da hele beløpet 1500,- og får refundert 500,- når eg har mottat din gamle.
JTS77 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Utrolig at det ikke finnes bedre respons på dette.....
JTS77 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Torminator skrev: 1000,- inkl frakt? Uff Ser ut til at folk ikke er klar over verdien i en fungerende vanos her inne. Ligger an til at eg bare beholder den selv.
Dirty Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 JTS77 skrev: Torminator skrev: 1000,- inkl frakt? Uff Ser ut til at folk ikke er klar over verdien i en fungerende vanos her inne. Ligger an til at eg bare beholder den selv. så sant jeg solgte en vanos for 3000.- og den var ikke overhalt. så dette er billig
JTS77 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Skal ikke være noe å si på prisen nei. Har flere vanoser som eg tenkte å overhale og, men sjekker først interessen for dette. Godt eg gjorde det dirtydicky skrev: JTS77 skrev: Torminator skrev: 1000,- inkl frakt? Uff Ser ut til at folk ikke er klar over verdien i en fungerende vanos her inne. Ligger an til at eg bare beholder den selv. så sant jeg solgte en vanos for 3000.- og den var ikke overhalt. så dette er billig 3000,- Var vel litt i overkant eller? Tenkte først en 2000,- for en overhalt. Men er liten respons på den prisen og.
Torminator Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Vel, det var jo bare et bud! Er jo du som bestemmer om du vil selge for det eller ikke... Minstepris da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå