Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er ny her på forumet, men trenger hjelp til å finne en bra førstebil til en grei pris i Bergen.

Tenker da på en bil til ca. 30.000,-

Helst stående i Hordaland.

Helst BMW :)

Helst ikke altfor mye jobb på bilen, men litt skal nok alltids kunne gå ann å få fikset.

Ser for meg gjerne en 3-serie. Kanskje en 318 eller 320, tenker da ikke så mye eldre enn 1995-96.

På forhånd hjertelig takk for hjelpen.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

To ting som krasjer her... "Ikke dyr å forsikre" og "BMW" ;)

For å være hjelpsom:

En E36 318i evt 318is er en flott "bumpercar" for førstegangs bil. Du får vel en nylig godkjent en til den prisen, og førstebil er aldri noe du har lenge. Se etter en som er godkjent så nær dagens dato som mulig, og som ikke har gått for langt, men som førstebil er alt under 200k km av interresse. Gjerne gå for høyere km, men vær uansett obs på rust og defekter. Styr unna trimma biler, særlig i 30K kr klassen! Du får vurdere selv din økonomi, om du vil ha den i ditt navn og tjene opp bonus, eller om du heller vil ha det senere når du er en mer erfaren sjafør med en finere bil og heller ha den i foreldrene dine sitt navn nå. Personlig valgte jeg å ta førstebilen på meg selv og tjene opp bonus, men det svir litt i lommeboka (særlig når jeg gikk over til 2008 modellen min). Betaler 16k i året nå, men uten bonus, og hvis jeg hadde vært yngre, hadde jeg måttet betale rundt 27k i året (full kasko+)

Skrevet

Tenker på å sette den i mine foreldre sitt navn, ihvertfall den første bilen selvom det er litt risikabelt med tanke på å ødlegge deres bonus.

Har sett litt på 318is, men forsikringen blir svindyr på dem uansett om jeg forsikrer dem selv eller ikke. Har sett litt på en 518i som står ute på sotra. Den er gått ganske langt da, 276.000.

Men har sett på forsikring på flere forskjellige merker, og det er dyrt uansett hvilke bilmerke jeg kjøper i så ung alder!

Skrevet

En e34 5-serie er jo ganske greie biler. Kjøpte selv en nå som jeg er student.

Skulle jeg kjøpt en eldre 3-serie måtte det blitt e30. Har ikke sansen for e36.

Skrevet

Ser ut som en meget grei bil det der , men 1,8 i en så stor bil blir ganske slapt.

Men om du ikke har tenkt å "herje" med bilen er det nok en god cruise bil.

E34 er nok den BMW`n jeg har kjørt som jeg har vært mest fornøyd med.

Skrevet

Ja, har en kompis som selger en 518i 1993 mod. Vurderer å kjøpe den. Så har jeg litt å gjøre på og frem til lappen er i boks.

Trist å ha bursdag seint på året..

Skrevet

så vitt æ veit så kom e34 etter 1990 med galvanisert karosseri??(ta d med ei klypa salt ekkje heilt sekker) ser det e skinn sæta i biln nokka som trekke opp værdien gaske mye.. ellers så skriv han at register å bremseklosser + olje er skiftet.. det er jo et stort pluss=).. har sjøl en e34, storførnøyd med biln =)..

Skrevet

Setter enda en tommel på e32.. Virkelig flotte kjøremaskiner, men dyr og eie med rett motor dog.. Og finner du rett type, er det helt fantastisk hvor mye utstyr som finnes i en slik "gammel" bil.

Skrevet

Var fin den Bmw E34 518i og det er ikke så mange 518i igjen og fleste 518i er blitt herjet og blitt ombygget til 525i feks

jeg har en E30 316i og den er ikke noe racebil men en fin hverdagsbruk og bruker lite bensin.

men en e34 med 518i er en fin cruisebil/bruksbil og bruker lite bensin

Går heller for en fin e34 518i som er god i stand og ikke gå for en sliten/ihjelkjørt 520i/525i feks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...