Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I morres da jeg skulle åpne dørene på bilen ville ikke førerdøren gå opp.Tror det er sentralåsboksen som lager krøll,men det er ikke så lett å få opp døren.Må en på ett bmw verksted å få den opp med diagnoseutstyr eller er det noen som vet hvilke av ledningene det kan settes støm på,og ev hvor mye volt de skal ha.

Takk for bra forum

MVH Teddybjørn

Skrevet

kan være at sentrallåsen har hengt seg. lås opp mekanisk med nøkkelen. kan være litt hardt å vri om den ikke er brukt på ei stund. jeg hadde samme problem på min e39, og knota litt før jeg forsto at det gikk an å låse opp, hehe. problemet mitt fikset seg og kom ikke tilbake etter jeg vred om.

Skrevet

Problemet er at jeg kan åpne dørene med sentrallåsen,men førerdøra går ikke opp.Jeg kan også sette nøkkelen i førerdøra å låse opp dørene,men førerdøra vil heller ikke opp da.Tar jeg ned vinduet å drar i håndtaket inne i bilen,og prøver samtidig utvendig så sjer der ikke noe.Det må være en form for dobbel låsing på disse dørene,for det går ikke an å få de opp mekanisk.Det må vel være en eller annen måte å sette strøm på disse så den slipper inne i sentrallåsen.Det er jo umulig å få den opp.Den har ikke fusket tidligere.Den gikk i vranglås over natten.

Takk for innspill

Skrevet

Låskassa i døra har trolig gått i vranglås. Ta av dørtrekket og spray olje på låskassa dunk på den med et verktøy. Vist det ikke funker må låsen sprenges :shock:

Skrevet

Men det er jo det som er problemet at jeg får ikke av dørtrekket når døra er låst.Da må jeg ev ødlegge det,men må mann så må mann,Skal ta en tur til bmw verksted å se om de kan få den opp med diagnoseverktøy.

• 2 weeks later...
Skrevet

Det er sentralboksen i døren som går i stykker.Da kan du ikke få opp døren på noen måte.Det er en sperre i den som gjør at låsekassen ikke kan gå opp.Disse bilene går ikke an å få dirket opp fra utsiden. Du må få løst dørtrekket i bakant.Ta av dørpakningen først.Ta det litt pent med dørtrekket ,det er lett å ødlegge.Skru ut airbaggen,så får du litt mer plass.Inn med en skrutrekker under sentralåsboksen og trykk over de sperrene,så går låsekassen opp og døra går spretter opp. Da kan du ta av dørtrekket og få byttet boksen.Det er litt arbeid .Det går greit å gjøre dette ,men ta det med ro,fikk beskjed av bmw verksted at nytt dørtrekk koster rundt 3000.-.

Skrevet

Det er lurt og ha liggende en sentralboks når du først har fått opp døra.Så får du skiftet den med en gang.Det er som regel noen plastikktannhjul i den boksen som går i stykker.De er like til fram og bakdører.Det er ikke mulig å dirke dørene opp fra utsiden.

BMW DØRER= HODEBRY FOR VIKING OG FALKEN

Skrevet

Du kan prøve å åpne døren ved å vri nøkkelen veldig hardt til venstre, det skal føles ut som at nøkkelen nesten knekker. Det er en nødlås som aktiveres og popper opp låsen. Denne metoden brukes hvis bilen er strømtørr eller den elektroniske låsen ikke fungerer.

• 1 year later...
Skrevet
  Larz skrev:
Du kan prøve å åpne døren ved å vri nøkkelen veldig hardt til venstre, det skal føles ut som at nøkkelen nesten knekker. Det er en nødlås som aktiveres og popper opp låsen. Denne metoden brukes hvis bilen er strømtørr eller den elektroniske låsen ikke fungerer.

Fungerte supert det trikse på min e 38 vart fald :) takk for tipse ser for meg det er litt enklere en å styre på.

• 4 months later...
Skrevet
  tjelle skrev:
  Larz skrev:

Fungerte supert det trikse på min e 38 vart fald :) takk for tipse ser for meg det er litt enklere en å styre på.

Så bra at det fungerte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...