Gå til innhold

Airbag error 11 Battery connection 1, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

etter god hjelp fra SweetBMW her på forumet med carsoft (takk!) så fikk jeg følgende feilmelding:

Single diagnosis AIRBAG - Status ERROR !

Module info : AIRBAG

Version : Airbag BAE (Driver + Passenger AB)

Part Nr. : 6 912 755

Hardware Nr: 3

Software Nr: 5

Diagnose index: 9

Release Date: 5/03

Code index: 4

airbag.dxt

11 Battery connection 1

- Single diagnosis completed !

Noen som har opplevd samme, og fikset? SweetBMW tipset om at bytte av batteri kan hjelpe, ettersom airbag lampen begynte å lyse etter jeg tømte batteriet etter en lang mekke-kveld og måtte starte med startkabler.

Noen andre innvendinger før jeg går til innkjøp av nytt batteri? Haster, bilen avleveres ny eier på fredag!

Mvh

Kenneth

Skrevet

Men.. dere prøvde selvsagt å slette feilkoden? I og med at den kom etter tomt batteri. Mye som kan gi feil da.

Tror ikke et nytt batteri vil løse problemet ihvertfall.

Skrevet

Ja nei jeg leste litt nøyere og tror ikke det er batteri lenger jeg heller, selv om hans viser 12,2 standby spenning.

ja vi sletta koden men den kom tilbake med en gang, så jeg tror det er noe som ikke er kobla til det der skal. men jeg er så liten kjent med airbag anlegg egnetlig.

Skrevet

Fant ut at det var en ledning med gule connectors som hadde detti fra hverandre, denne gikk fra + på batteriet om jeg ikke så helt feil. Trolig når jeg monterte nye dempere. Har nå koblet disse i hverandre igjen, men lampa til airbag lyser fortsatt. Regner med denne forsvinner ved ny diagnose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...