Kny Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Hei, etter god hjelp fra SweetBMW her på forumet med carsoft (takk!) så fikk jeg følgende feilmelding: Single diagnosis AIRBAG - Status ERROR ! Module info : AIRBAG Version : Airbag BAE (Driver + Passenger AB) Part Nr. : 6 912 755 Hardware Nr: 3 Software Nr: 5 Diagnose index: 9 Release Date: 5/03 Code index: 4 airbag.dxt 11 Battery connection 1 - Single diagnosis completed ! Noen som har opplevd samme, og fikset? SweetBMW tipset om at bytte av batteri kan hjelpe, ettersom airbag lampen begynte å lyse etter jeg tømte batteriet etter en lang mekke-kveld og måtte starte med startkabler. Noen andre innvendinger før jeg går til innkjøp av nytt batteri? Haster, bilen avleveres ny eier på fredag! Mvh Kenneth
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Prøv og se langs batteri pluss kabelen din om det er en liten tynn kabel som går der.. kan være at den har detti av, drivi og googla litt for deg nå her se. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=784216
HMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Men.. dere prøvde selvsagt å slette feilkoden? I og med at den kom etter tomt batteri. Mye som kan gi feil da. Tror ikke et nytt batteri vil løse problemet ihvertfall.
SweetBMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Ja nei jeg leste litt nøyere og tror ikke det er batteri lenger jeg heller, selv om hans viser 12,2 standby spenning. ja vi sletta koden men den kom tilbake med en gang, så jeg tror det er noe som ikke er kobla til det der skal. men jeg er så liten kjent med airbag anlegg egnetlig.
Kny Skrevet September 14, 2010 Forfatter Skrevet September 14, 2010 Ok, jeg skal sjekke dette i morgen når jeg får tid
Kny Skrevet September 15, 2010 Forfatter Skrevet September 15, 2010 Fant ut at det var en ledning med gule connectors som hadde detti fra hverandre, denne gikk fra + på batteriet om jeg ikke så helt feil. Trolig når jeg monterte nye dempere. Har nå koblet disse i hverandre igjen, men lampa til airbag lyser fortsatt. Regner med denne forsvinner ved ny diagnose?
HMW Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Den vil nok bli borte når feilen blir slettet. Mange biler som er slik..
Kny Skrevet September 15, 2010 Forfatter Skrevet September 15, 2010 Da var det fikset! Takk til SweetBMW igjen, mer hjelpsom fyr skal man lete lenge etter!
SweetBMW Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Da var det fikset! Takk til SweetBMW igjen, mer hjelpsom fyr skal man lete lenge etter! Awwwww
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå