Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på og dra til våre gode naboer og hente meg en bil.. Da man kan får en E34 3.5 til.. svinaktig mye mindre enn her hjemme.:P.

Når man handler bil i sverige. Hvordan er det da og kjøre bilen hjem til norge selv?. Hva må evt ordne på forhånd med tanke på toll osv?.

Skrevet

skal du tolle inn bilen blir det dyyyrt, skal du ha den som delebil så er det bare moms på kjøpesummen du skal betale

Skrevet
skal du tolle inn bilen blir det dyyyrt, skal du ha den som delebil så er det bare moms på kjøpesummen du skal betale

Jaja.. det var det jeg mente da. Skal ha som banebil, er planen. Så skal ikke registrere den gitt :P. Blir nok bare moms.. Men jeg tenkte mer på åssen det var med skilter og slik om man skal frakte den til norge for egen maskin.

Skrevet

kjør på svenske skilt til grensa, innom tollvesenet, vis kontrakt, de sender meld til svensk biltilsynet om at bilen er i nroge. du betaler 25% moms. kjøp prøve skilt. kjør hjem :)

usikker på om de har mulighet til å gi deg prøve skilter, eventuelt får du tollskilter som gjelder fra dit og hjem til deg.

Skrevet
kjør på svenske skilt til grensa, innom tollvesenet, vis kontrakt, de sender meld til svensk biltilsynet om at bilen er i nroge. du betaler 25% moms. kjøp prøve skilt. kjør hjem :)

usikker på om de har mulighet til å gi deg prøve skilter, eventuelt får du tollskilter som gjelder fra dit og hjem til deg.

ah.. nice.. hørtes enkelt nok ut det i grunn :). Da blir det sverigetur om litt xD.

Takker for svar :)

Skrevet

Enten så kjøper du prøveskilt før du drar over å henter, så smeller de på bilen når du drar fra grensa, eller så kan du kjøre bilen helt hjem på svenske skilt og sende skiltene tilbake i posten.

Jeg gjorde sistnevnte da jeg hentet m3'n i sverige i fjord :)

Skrevet
tviler på at du får tollskilt når bilen bare momses inn

Trenger ikke tollskilt i Sverige. Vanlige prøveskilt er lovlig i Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...