Gå til innhold

Anbefaling av skinnpleie?

Hans Wilhelm
 Share

Anbefalte innlegg

Dette "leatherette" det snakkes om, er ikke det rett og slett det vi kaller for "leatherlook" her i Norge? Kan ikke drømme om at BMW har utstyrt bilene sine med dette stoffet da det er tett som en plastikkfilm og ikke puster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wikipedia:

Leatherette is a form of artificial leather, usually made by covering a fabric base with plastic. The fabric can be made of a natural or a synthetic fibre which is then covered with a soft PVC layer.

A disadvantage of plastic "leatherette" is that it is not porous and does not allow air to pass through it; thus, sweat can accumulate if it is used for clothing, car seat coverings, etc. One of its primary advantages, especially in cars, is that it requires little maintenance in comparison to leather, and does not crack or fade as easily.

Jeg vil heller ha leatherette enn ekte skinn i min bil, da leatherette ser mye bedre ut, og holder seg "nytt" mye lenger uten at man bør vedlikeholde det på samme måte som ekte skinn, men såklart kan skinn se veldig bra ut det også, selv på gamle biler, men da er det også godt vedlikeholdt. Kan godt hende det heter leatherlook i Norge, men jeg har ikke vært borti andre navn enn leatherette. Hengt litt for mye på e46fanatics kanskje :)

Man skal også kunne lukte forskjellen mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klamt å sitte i, helt forferdelig ekkelt på varme sommerdager og grusomt på langturer. Det blir som å gå med helt tett regnhyr av PVC klistret til kroppen.

Skinn føles kanskje tett, men puster litt og "jobber med" kroppstemperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen negativ erfaring med det Odd-M, har dog kun kjørt med det i 4 måneder, hvor jeg har hatt et par lange turer (Oslo-Stockholm-Oslo) og dette var juni/juli den varmeste uka vi hadde i sommer nesten. Opplevde ikke dette som klamt eller ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...