bmw_frantz Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Hei, selger en 6 trinns manuell kasse til: e34 540 / e32 740 / e38 840 Kassen fungerer bra..Sync på 2 gir har vært slitt lenge, og for noen mnd siden så ville den ikke gå i 2. gir lengre da Estil0 hadde den. Om det er ringen som har krølla seg, er jeg rimelig sikker på. Har ikke funni noe deler til denne kassen, så de må nok maskineres. Uten om det med 2. gir er kassen tipp topp. Og den er fult kjørbar slik den er nå. selger denne pga skal bygge om min 525 til 540, og har planer om å bruke 530/535 kasse istede.. Derfor selges denne rimelig til noen som har lyst på "s6s 420g" kassa. kom med bud.. eller bytteforslag i 540 deler:) mvh Frantz Petter Andsjøn
bmw_frantz Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 det må jeg høre med torgeir:) han vet det bedre enn meg:)
bmw_frantz Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 han Estil0 kjøpte kassen av sa mellom 160 og 200000
Mpowerman Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Kan jo ta denne i innbytte på en 3,5kasse.
baremats91 Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 int i å bytte i m50 b20 motor med kasse?
bmw_frantz Skrevet September 16, 2010 Forfatter Skrevet September 16, 2010 int i å bytte i m50 b20 motor med kasse? har desverre en m50b25 til overs jeg:p skal bygge om til 540 nå, så da tenkte jeg på å bruke 5trinns istede:)
Eirik Viste Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Jeg vil ikke være pirkete, men ser i min proffe Bentley rep.manual at kassen til 540 heter 560 G på de siste sifferne. 420 G er kassene til 6 trinns M3. Du får i alle fall en free bump Eirik.
Aksdal Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 s6s420g er betegnelse på innmaten, samme nummer på m3 med 6 trinns, men forskjellig kløtsj hus (ikke delbart) den andre tror jeg er til v12? Hvem trenger 2 gir når man har v8 og 5 andre gir å velge mellom? løp å kjøp folkens!
bmw_frantz Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 nei si det:) jeg hadde fint klart meg uten 2gir jeg, men jeg har ikke svinghjul, clutch, mellomaksling, giroverføring osv, så blir lettere med 5trinns da:) det haster med motorbytte, så har ikke tid til å kjøpe alle delene:/
Eirik Viste Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Jeg har skrevet feil. Ser at 540 kassen skal hete 420 G, i følge realoem.com . 560 G er som Aksdal skriver til V12 med manuell kasse. Så der skulle jeg latt være å skrive noe. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå