Gå til innhold

S: Hartge M3 CSL 2003 (360HK)


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

HARTGE M3 CSL

Kommer for salg etterhvert!

* 76.000 km

* 360 HK / CSL

* SMG II Drivelogic

* Navi / TV 16:9

* Sort skinn

* KW V3 justerbart understell (eller orginalt CSL understell)

* SuperSprint Race eksos 4x80mm

* Recaro Pole Position Black Full Leather

* Eller orginale M3-seter

* HARTGE VIN-nr (registrert som "Hartge M3 CSL")

* Nesten ubrukte sommerdekk

* Pirelli P-Zero Nero, 245/30/20 front, 285/25/20 rear

• Hartge Classic 20x9" ET40 front, 20x10" ET22 rear

* Storservice tatt rundt 70.000 km

* Estorilblå

"Det beste fra to verdener"

Bilen ble bygget av Hartge som en "CSL" på et tomt e46 m3 chassi fra BMW

(NB! Dette er bekreftet av Hartge i Tyskland). Understell, eksteriør og motor er orginale CSL-deler,

mens komfortdetaljer som interiør og navi er vanlig M3 E46. Bilen ble bygget i april 2003, samme året

som BMW M3 CSL kom ut. Den har kun et Hartge VIN-nr, og er registrert som en "Hartge M3 CSL" med

360 hk i vognkortet. Det ble kun bygget en slik bil, men Hartge har også laget et par andre eksemplarer

som er nesten like BMW M3 CSL, bl.a en sølvgrå med M5 E39 V8 motor...

Bilen har også ettermontert KW V3 treveis justerbart understell og Supersprint Race eksos med resonated x-pipe

(fjerner resonans inni bilen og raspe-lyden som standardeksosen har, se klipp på youtube). Brutal lyd med passe

lydnivå for denne bilen. Karbonfiberboks-innsuget er uten "flaps" for å få frem mer av den gromme lyden også

på lave turtall.

Har satt inn Recaro Pole Position stoler. Dette er de mest komfortable bøttesetene som finnes, en sitter akkurat

der en skal sitte, og disse kan en kjøre mange mil med uten problem. Har også godkjenningspapirer hvis en vil

få de godkjent. Bilen kan selges med standard M3-seter.

Har hatt bilen i litt over 2 år. Forrige eier er Arild som er med i styret (?) i BMW-klubben i Rogaland.

Første eieren i Norge registrerte bilen i 2005, da hadde bilen gått 16.000 km.

Bilen var på storservice med ventiljustering i Tyskland i 2009.

Det er ca 16000 km til neste obligatoriske oljeservice.

Forsikringspremien er omtrent samme som standard M3, betalte ca 1000 kr mer i året

(med 40% bonus for to år siden) for denne. Kan gi råd om billig forsikring.

En helt unik M3, selges fortrinnsvis til entusiast!

NB! KUN SERIØSE HENVENDELSER! Har ikke mulighet til å vise fram bilen til

alle som bare har lyst på en prøvetur...

Kommer for salg etterhvert! Send PM for spørsmål. IKKE innbytte.

x2h79rlx34mjlec7h9w2.jpg

d4qkuzz5llb4zbsxu69w.jpg

Finnes hundre bilder på forumet i egen tråd.

Et lydklipp av eksosen finnes på youtube:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...