SSM Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 Sutrer ikke så mye, er mest interessert i å finne ut hvor det kommer fra. Håper snuten kan svare meg på det i morgen... Ble forfulgt av en kar her for noen uker siden også, som stoppa og glodde når jeg parkerte. Så kjørte han for å snu, så stoppa han rett bak bilen etterpå i 5-10sek før han kjørte! Det var med M3en...
ealoken Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Ta et søk på E30 og s54 på Google. Det kan være at noen har tystet. Men ved stortsett alle tilfellene ved innkalling så er Internett kilden. Du sutrer ikke, men det er noen andre her. Hege.
Gjest Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 roger: Var det jeg mente om att ingen forsikring gjelder ved banekjøring så lenge veitrafikkloven blir brutt.
M3 Yngve Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Hadde pella ut den motoren fort som f. Er vel ikke vært regga i Norge i 10 år den bilen din?? Da slipper du unna en del kr, så setter du inn en 318is, vise og inn med den gamle igjen. Ikke mye stress det da.
SSM Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 Har vert regga siden -98, så det går greit... Men hjelper det å komme med 318is motor da? Blir den da godkjent med 1.8 plutselig? Har fortsatt K-Sport coilovers, 18" felger og tona ruter...Har heller ikke noe eksosanlegg liggende. Er MYE arbeid å pelle ut det dyret når man ikke har løftebukk....
///Thomas Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Blei selv innkalt til kontroll på BT 1 uke etter at bilen hadde vært på EU kontroll, men da skulle de kontrollere verkstedet som hadde eu-godkjent bilen. De fant noen flere mangler, men fikk ikke pålegg om å utbedre disse, da det bare var verkstedet som skulle sjekkes... Men er vel kanskje ikke det som er grunnen ettersom du måtte vise den andre også... Er vel en kalkulert risiko når man bygger om uten godkjenning dette... På en annen side er det jo greit at det skjer på denne måten, og ikke fordi du hadde kjørt over en fotgjenger.... Kjipt er det jo uansett, og medfører jo masse dritt-arbeid.... Håper stortinget får gang på dette kontrollorganet de styrer med.. Lykke til med kampen!
journey Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Er nok noen som har tysta ja. Måtte selv vise en bil pga en sur nabo som meldte meg til purken. Han meldte riktignok feil bil og jeg viste en org 1.6 Ascona som jeg brukte som bruksbil. Sånt vi må regne med visst vi driver med bil i dette landet. Bryr forsikringselskapet seg om ombygging, visst ikke ombyggingen var grunnen til ulykken? Visst f.eks noen kjører på meg eller jeg går av veien en vinterdag uten å kjøre for fort?
Markus E30 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Tror ikke det nei Men vis høy fart har noe å si
S.Hafsmo Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 De har deg vel på det at du har ansvaret for at bilen skal være i forskriftsmessig tilstand eller noe.
Gunnar Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Hiv ut motoren og vis den på henger. Si den er under ombygging og skal godkjennes etterpå.
oddis Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Det står eksplisitt på sånne lapper at de ikke bryr seg nada om bilen er under ombygging. Viser du den ikke til angitt dato får du avskiltningsbegjæring - enkelt og greit. Med mindre du avskilter den selv, før kontrollen.
babjorn Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Beste er vel å avskilte bilen som oddis skriver,så gir du deg selv litt mere tid.Kjipe saker,håper det ordner seg.
SSM Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 M3en skal jo avskiltes uansett... Men jeg får jo ikke skilta ut igjen da. Ringte å snakka med dem i dag, og de kunne ikke svare på hva som var årsaken. Jeg sa at den ene bilen skulle bli avskiltet, så den kunne jeg ikke vise for den er også parkert for vinteren. Jeg sa at jeg skulle komme med den andre, men at jeg vil senke den først og få det skrevet inn i vognkortet i samme slengen. Må bytte indre styre kule uansett, så må ha meg en firhjulsmåling på det. Så hvorfor ikke ta det i samme slengen. Han sa da at det bare var en teknisk sjekk, og at jeg ikke kunne ta det i samme slengen. Men jeg spørte om jeg kunne betale for timen i stedet og få det skrevet inn med det samme. Det skulle han sjekke opp i. Det var ingen hos Politiet som hadde tid til å snakke med meg i dag desverre, skulle ringe i morgen sa han. Har også snakka med SSP i dag, og han mente at han skulle få den godkjent siden det var ekte M3. Men jeg må sette på 3.2l bremsene først og få på noe annet en K-Sport settet. Tror nok ikke det blir gjort noe med det før til neste år. Får spinke og spare gjennom vinteren å håpe på det beste til neste år.
Gunnar Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Det står eksplisitt på sånne lapper at de ikke bryr seg nada om bilen er under ombygging. Viser du den ikke til angitt dato får du avskiltningsbegjæring - enkelt og greit. Med mindre du avskilter den selv, før kontrollen. Det er derfor jeg sier hiv ut motoren først, det er jo gjort på en effektiv kveld , og så vise den på henger og si den er under ombygging, f.eks. på grunn av motorras. Da får de heller gi ham mangellapp på senkesettet og annet småplukk om de oppdager det, men kan ikke ta ham for det mest alvorlige, altså for mye effekt.
oddis Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Full teknisk kontroll betyr at bilen skal være i forskriftsmessig stand om den skal bestå. Uten motor er den ikke i forskriftsmessig stand. Mangellapp er det samme rent juridisk. Det må også godkjennes innen en gitt tidsfrist om han skal slippe avskiltningbegjæring. Bilen hans har vært i Norge i over 10 år, og har ingenting å frykte mht. for mye effekt. De kan heller ikke bevise effekten, men kun sjekke om motornr stemmer eller ikke. Jeg har aldri hørt om at tilsynet har skrudd opp motorer og målt slagvolum, ennå om de har juridisk rett til det, om de mener det er ulvoligheter på ferde. Vet blant annet at de har gjort dette med enkelte MCer på midten av 90-tallet. Nekter du, får du avskiltning og/eller må bygge den tilbake til org.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå