Gå til innhold

Fikk to brev fra Satans Vegvesen i dag....F***

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du mener Vegvesenet kan komme og plukke skilter på et verksted fordi noen har tatt av en plugg? ;) Du har lov til å beholde skiltene selv om du har fått motorproblemer med bilen din.

Så selvfølgelig kan han si at han har hatt motorras og bygger opp motoren på ny igjen, og må jo få lov til å beholde skiltene selv om han har vært uheldig med motoren. Kan jo til og med si at den er midt i et verkstedsbesøk om det skal være noe problem at han skrur selv. Hvis de andre småtingene er så big deal, så får han bare sette på originalt igjen. Er da ikke mange timene å bytte ut fra coilovers til standard igjen.

Selvfølgelig er det kjipt, men det er verdt MYE å beholde skiltene og heller levere de inn frivillig og kunne hente de når som helst, kontra å måtte gjennom en helvetes godkjenningsprosess for å hente de ut igjen senere. Til og med bare for godkjenningsprosessen er det mye kjekkere å ha skiltene i behold, kunne kjøre til hjulstillingskontroll, TÜV, whatever uten å stresse med prøveskilt, med mindre en har tilgang på metallprøveskilt som også er gyldige i Tyskland. Uansett mye mindre stress å ta den med til Tyskland om den har norske skilter.

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det betyr at du mener en bil uten motor går gjennom teknisk kontroll på Trafikkstasjonen? For det er her sakens kjerne er.

BT gir blanke F i om bilen din ligger på taket i et skogholt. Møter du ikke opp til angitt dato og har bilen i forskriftsmessig stand vil de utstede avskiltningsbegjæring, eller at du frivillig avskilter bilen før datoen.

Kan jo alltids ringe BT å høre. Jeg ringte da jeg bygde om en tidligere E30, og da fikk jeg til svar at den måtte være i forskriftsmessig stand. Og en bil uten motor var IKKE i forskrifsmessig stand, og kunne følgelig ikke co2 måles, samt at bremsene ikke 'fungerte', det var omtrent ordrett det de sa.

Skrevet

Skal han ha full teknisk kontroll da? Eller skal han bare vise at bilen er i orginal stand? For det er vel hestekreftene di er ute etter og ta han på? Ikke om bilen er i teknisk stand, da han uansett tar bilen via EU godkjenning. Eller?

Skrevet

De skulle ha kontroll på bilen. De slipper nok ikke gjennom stor sekse, 18" felger og coilovers på den kontrollen, det skal jeg garantere!

Skrevet
Sutrer ikke så mye, er mest interessert i å finne ut hvor det kommer fra. Håper snuten kan svare meg på det i morgen...

Ble forfulgt av en kar her for noen uker siden også, som stoppa og glodde når jeg parkerte. Så kjørte han for å snu, så stoppa han rett bak bilen etterpå i 5-10sek før han kjørte! Det var med M3en...

De vil jo aldri fortelle deg grunnen til at du må inn til kontroll. Kan jo like gjerne være politiet som ønsker å få sjekket bilen din..

Skrevet

Det er på offordring fra Politiet de har kalla meg inn til kontroll.... Har noen meldt meg så er det jo ikke bilene de tar kontroll på. De står jo ikke på meg en gang.

Skrevet
Det er på offordring fra Politiet de har kalla meg inn til kontroll.... Har noen meldt meg så er det jo ikke bilene de tar kontroll på. De står jo ikke på meg en gang.

Du kan ha blitt anmeldt med navn+ reg nr. Eller så kan politiet ha tatt turen og skrevet ned reg nr på bilene (forklarer hvorfor begge bilene ble meldt)

De vil uansett ikke fortelle deg hvorfor.

Skrevet

Sett på noen 16" kjipe felger, så prøver du deg. Så lenge den har vært regga i Norge 10 år, kan du ikke få annet enn klipte skilter.

Da låner / leier/ kjøper du en 3.0, så søker du og godkjenner den, som de 3 andre har fått til nå.

Viser den med 3.2 motor deksel osv, da kan du putte i 3.2 og nyte livet igjen. :D

Skrevet
De har deg vel på det at du har ansvaret for at bilen skal være i forskriftsmessig tilstand eller noe. :-k

Dickydicky hadde jo en 2.8 motor i sin 318 og rullet. Etter det jeg har lest så fant vegvesenet ut etter en teknisk kontroll på kjøretøyet etterpå men siden at det ikke var høy fart i bildet ble det ikke noe mer.

Skrevet

Snakka med Politiet i dag. Grunnen var nok at det var kommet inn flere "klager" eller observasjoner på kjøring. Og sånn med jevne mellomrom så gikk de gjennom den databasen og kalte inn bilene til kontroll.

Han jeg snakka med sa at han visste at mitt navn/biler hadde dukket opp der et par ganger :roll:

Folk ringte både til stasjonen og operasjons sentralen med slike ting. Det kunne være høy fart og slikt. Men som han sa så reagerer folk forskjellig på ting, med M3en så kan jeg jo holde fartsgrensa gjennom svinger der vanlige folk med vanlige biler ville kjørt i 40 i stedenfor 60!

Det er jo ikke en dum ide du kommer med Yngve, men det finnes fortsatt ingen dokumentasjon på at E30M3 tåler mer enn 248hk som jeg klarer å få tak i. Hjelper vel lite med 286hk da, eller?

Å lugge utav 3.2l, kjøpe/låne en 3.0l og passe den til og slikt E30en koster meg sikkert like mye som godkjenning hos SSP. Med mindre noen har en ferdig tilpassa 3.0l som jeg kan låne da...

Skrevet

Du flytter over grenrør og bunnpanne fra motoren din, så passer det meste. Evt låner deg E34 bunnpanne. Og mekker deg adapter overgang på elkontakten slik at du slipper å klippe opp et eventuelt 3L nett.

Ikke SÅ mye jobb :) Behøver jo ikke være gulle strøkent om det bare er midlertidig heller.

Skrevet

Passer det med oljepumpa og slikt piss med den 3.2l bunnpanna på 3.0l da?

El nettet skal vel være mye godt likt på 3.0l og 3.2l tror jeg?

Skrevet

Det kan jeg ikke si sikkert. Isåfall må du skru av oljepumpa og pickup også.

Da er det lettere å bare låne seg E34 panne og pickup , så slipper du at BT eventuelt henger seg opp i dissa sveiseskjøtene i bunnpanna.

Skrevet

Jaja, jeg har jo et halvt år på meg sånn sett til å få orden på det. Kan i verste fall vise den med S14 også...

Er lettere å få tak i et 3.0l topp deksel og sette på 3.2l da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...