Eksos Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Tøft prosjekt! Du fikk med alt at karosseri-deler siden det er ett kitt eller?
Gislius Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Ja giveren er flyttet frå svingningsdemperen og bak på girkassa. skal egentli stå en Ford 2 liter nedi. Men fant ut vi måtte ha skikkelig motor. sto mellom m52b28 og m54b54.vi har funne ut at det er ikkje motoren som er for stor. det er ramma som er for lita. men skal det så skal det. hehehe! Så sant så sant!
E36Cab1 Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Bare å tilpasse bilen for motoren det,og ikke omvendt Hvordan blir vektfordelingen på en slik en egentlig??
TDV Skrevet September 18, 2010 Forfatter Skrevet September 18, 2010 Alt av karosseri. lykter og div. tepper osv følgte med. Motoren er passelig ja. Bilen er for liten:) Men så fant gud på Sveiseapparatet. Har kjørt en slik bil med Ford stål motor med stål topp. 2 liter. denne var understyrt. så gjer meg ingenting om eg får litt meir vekt fram. men heile motoren er bak senter på framhjulene. å fuelcellen skal stå bak rett over bakhjulene. å vi kommer til å sitte nesten på bakhjulene. så kan vel ikkje bli så gale.
hagenisse Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Herlig prosjekt. denne var understyrt. så gjer meg ingenting om eg får litt meir vekt fram. Mer vekt foran gjør ikke akkurat bilen mindre understyrt.
TDV Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 vil ikkje det hjelpe å få litt meir vekt foran så hjulene ikkje sklir så mykje? om man har for lite vekt foran, vil de ikkje bite så godt vell? det finst selvfølgelig en grense der det blir for mykje vekt igjen. finne en fin balanse? utdrag frå en cateram learningsite: But the biggest issue of all is setting up the handling. As somebody who is, shall we say, not the most slight of fellows, the effect my ample behind has on the weight distribution of such a small car is quite alarming. Basically, the right rear corner of the car needs to be jacked up on its suspension quite dramatically in order to tip my weight forward towards the front wheels. As it is, there is less weight over the nose, and that is going to lead to one thing that I'm already learning a Caterham Academy car is prone to do anyway: understeer.
S.Arnesen Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 en bil som er fremtung blir mer understyrt. Hvor tung er denne v12 motoren sammenlignet med de "standar" 4'r maskinenen som blir brukt?
TDV Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 For lite vekt foran vil jo føre til mindre veigrep. men igjen vil for mykje føre til understyring. er en fin grense å balansere på der. er ca 40 kg meir.men skal til gjengjeld ha radiator bak.
TDV Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 Noken som har innspill om hvilke størrelser vi bør ha på dekkene. bredde i hovedsak. tenkt eå kjøre enten federal rsr eller toyo r888.
MrElg Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Hvilken girkasse skal dere bruke? Har to orginale delkasser + clutch liggende hvis dere trenger noe..
TDV Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 har per i dag en getrag 420 kasse 6trinns frå 540i. og har fått tak i flens frå v12 kasse så må sveise om. men om dine kasser er billige. og er mulig å overhale så hadde det vert fint:)
TDV Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 vert en tur på autocad. so no blir de en tur i plasmaskjereren på jobb. og en tur i dreiebenken:)
Gunnar Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Morsomt prosjekt! Personlig hadde jeg valgt en lettere motor, men V12eren scorer høyt på skryteskalaen.
TDV Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 v12 motoren har en tørrvekt på 146 kg. så er jo ikkje så fantastisk tung. Ford Pinto (2liter) som står der org veier 190med svinghjul og innsug og eksos. Så blir vell ikkje så mykje tyngre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå