Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et tips om en membran på veivhusluftinga i dag , men har ikke tid til å sjekke det i dag .

Må nok bite i det sure eple å bestille time til Gs bildeler i Trondheim. Ikke enkelt å skru når en ikke vet hva man skrur etter.

Er det noen som har en motor bok til 4,4l på pdf?

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Snakka med GS i dag . De sa at falskluft ikke ville gi noen varsellampe.

Har funnet en slange til som er antageligvis gått av. Den tynne oljeretur slangen som går ut med oljeluftingsslangen. får prøve å skifte den nå . Jævlig trangt. Man vet aldri , Kan være det som gjør det.

Skrevet

Hva med strømtilførselen til coilen da? Hadde akkurat det samme problemet på en E36 og det viste seg å være brudd i kabelen som går inn til coilen. Hvorfor den kun fusket når den var varm vet jeg ikke men det ble i orden når jeg skiftet denne.

Tenkte jeg bare skulle hive det ut iom at du sa alle råd er gode råd osv :mrgreen:

Skrevet

Ja takker for tipse. Er 8 coiler på v 8n . Å hvis det er strømbrudd til dem så får jeg alarm , Glemte å plugge i en når jeg skiftet plugger. En erfaring rikere .

Men jeg tror jeg har funnet feilen, Det er en membran bak på innsugsmanifolien som hører til veivhusventilasjonen, den var det en rift på ca 5 mm i . Så der kommer det masse falskluft. Får bare håpe at Gs har den på lager .

Å håper at det er det som gjør det.

:)

Skrevet
Ja takker for tipse. Er 8 coiler på v 8n . Å hvis det er strømbrudd til dem så får jeg alarm , Glemte å plugge i en når jeg skiftet plugger. En erfaring rikere .

Men jeg tror jeg har funnet feilen, Det er en membran bak på innsugsmanifolien som hører til veivhusventilasjonen, den var det en rift på ca 5 mm i . Så der kommer det masse falskluft. Får bare håpe at Gs har den på lager .

Å håper at det er det som gjør det.

:)

det er også en mulighet ja:) er samme problem på div 4syl.. lykke til, og skriv gjerne hva du finner ut:)

Skrevet
Snakka med GS i dag . De sa at falskluft ikke ville gi noen varsellampe.

Har funnet en slange til som er antageligvis gått av. Den tynne oljeretur slangen som går ut med oljeluftingsslangen. får prøve å skifte den nå . Jævlig trangt. Man vet aldri , Kan være det som gjør det.

det er iallefall mange Bmw er som gir motorlampe ved falskluft.. men kansje ikke denne?

Skrevet

Da trur jeg at jeg kan friskmelde 4,4l . Monterte nytt deksel med membran i kveld . Testkjørt samme ruta som tidligere, Alt fungerer som en drøm (så langt). Blei litt skeptisk en liten stund da den rykket litt , men det viste seg å være at den girte ved lavt turtall(1200rpm). :D . Men skal kjøre den litt mere før jeg friskmelder den helt.

Skrevet

Goe bila når alt e i orden ! har hatt den i 2,5 år no å hatt minimalt med trøbbel . Men det e en utfordring å skru på da , E JO SÅ JÆVLA TRANGT. Får nok ha den i et par år til før en bytter til en nyere X5 eller X6. :D

Skrevet

Dette er gode nyheter! Sånt er deilig! X5 4.4i er en grom bil, forsøkte å nevne det for samboeren.. den gikk ikke helt inn.. men bare vent, jeg skal ha 4.4i en gang.. heh

Skrevet

Du får få samboern din te å prøve en X5 4,4 Richie85 , Da får du nok samtykke skal du se! Kona elsker X5en vanvittig.

Biggerlars dekslet med membraen i kalles for Kpa org å har varenr:11617508541 hos GS å koster 831.90.-.

Det går en liten slange fra det dekkslet å under innsugsmanifoilen videre ned på oljereturrøret. Skift denne å når du skifter dekkslet, Klarer ikke å skifte den uten å ta av dekslet.

Skrevet

Så lenge var Adam i paradis ! kjørte 12 mil så dukka feilen opp igjen!!!!! Blir sprø . Får et komplett sett med coiler på låns in dag , så jeg skal prøve å skifte. Men uansett skal til Gs på torsdag for å testkjøre. Kan ta deg faen på at når de setter seg i bilen så går den som ei klokke!. Men får se.

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...