Gå til innhold

Motor fusking på en X5 E53

marben
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk et tips om en membran på veivhusluftinga i dag , men har ikke tid til å sjekke det i dag .

Må nok bite i det sure eple å bestille time til Gs bildeler i Trondheim. Ikke enkelt å skru når en ikke vet hva man skrur etter.

Er det noen som har en motor bok til 4,4l på pdf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakka med GS i dag . De sa at falskluft ikke ville gi noen varsellampe.

Har funnet en slange til som er antageligvis gått av. Den tynne oljeretur slangen som går ut med oljeluftingsslangen. får prøve å skifte den nå . Jævlig trangt. Man vet aldri , Kan være det som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med strømtilførselen til coilen da? Hadde akkurat det samme problemet på en E36 og det viste seg å være brudd i kabelen som går inn til coilen. Hvorfor den kun fusket når den var varm vet jeg ikke men det ble i orden når jeg skiftet denne.

Tenkte jeg bare skulle hive det ut iom at du sa alle råd er gode råd osv :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takker for tipse. Er 8 coiler på v 8n . Å hvis det er strømbrudd til dem så får jeg alarm , Glemte å plugge i en når jeg skiftet plugger. En erfaring rikere .

Men jeg tror jeg har funnet feilen, Det er en membran bak på innsugsmanifolien som hører til veivhusventilasjonen, den var det en rift på ca 5 mm i . Så der kommer det masse falskluft. Får bare håpe at Gs har den på lager .

Å håper at det er det som gjør det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takker for tipse. Er 8 coiler på v 8n . Å hvis det er strømbrudd til dem så får jeg alarm , Glemte å plugge i en når jeg skiftet plugger. En erfaring rikere .

Men jeg tror jeg har funnet feilen, Det er en membran bak på innsugsmanifolien som hører til veivhusventilasjonen, den var det en rift på ca 5 mm i . Så der kommer det masse falskluft. Får bare håpe at Gs har den på lager .

Å håper at det er det som gjør det.

:)

det er også en mulighet ja:) er samme problem på div 4syl.. lykke til, og skriv gjerne hva du finner ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med GS i dag . De sa at falskluft ikke ville gi noen varsellampe.

Har funnet en slange til som er antageligvis gått av. Den tynne oljeretur slangen som går ut med oljeluftingsslangen. får prøve å skifte den nå . Jævlig trangt. Man vet aldri , Kan være det som gjør det.

det er iallefall mange Bmw er som gir motorlampe ved falskluft.. men kansje ikke denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg at jeg kan friskmelde 4,4l . Monterte nytt deksel med membran i kveld . Testkjørt samme ruta som tidligere, Alt fungerer som en drøm (så langt). Blei litt skeptisk en liten stund da den rykket litt , men det viste seg å være at den girte ved lavt turtall(1200rpm). :D . Men skal kjøre den litt mere før jeg friskmelder den helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får få samboern din te å prøve en X5 4,4 Richie85 , Da får du nok samtykke skal du se! Kona elsker X5en vanvittig.

Biggerlars dekslet med membraen i kalles for Kpa org å har varenr:11617508541 hos GS å koster 831.90.-.

Det går en liten slange fra det dekkslet å under innsugsmanifoilen videre ned på oljereturrøret. Skift denne å når du skifter dekkslet, Klarer ikke å skifte den uten å ta av dekslet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge var Adam i paradis ! kjørte 12 mil så dukka feilen opp igjen!!!!! Blir sprø . Får et komplett sett med coiler på låns in dag , så jeg skal prøve å skifte. Men uansett skal til Gs på torsdag for å testkjøre. Kan ta deg faen på at når de setter seg i bilen så går den som ei klokke!. Men får se.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...