zomax Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 skulle ha flytta sperra på min lille m42, det er jo liksom ein motor som liker litt turtall. Er det noen som har erfaring med fabrikat av chip? eg skal hovedsakeleg ha meir turtall, men nor ein først skal tukle med ecu'en så hadde det jo vert greit å få litt tips om kva som funker. Og kva som ivertfall ikkje funker. alle tips og advarsler takkes det for
Superbeetle Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Såå siden den "liker turtall" så mener du at siden den liker det så godt så kan den tåle litt ekstra? At de turtallsvillige kammene og ventilfjærene bare skriker etter å få varve noen ekstra tusen ?
Kobar Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 på is`n min så virker det som at den har nådd toppregisteret rett før den sperrer! med andre ord, jeg tror ihvertfall min is-motor ikke ville hatt noe effektøkning av å flytte sperra! Og med tanke på alle di 16 ventilene som skal tåle enda mer juling enn hva som er originalt, så ville ikke jeg gjort dette med en motor jeg var glad i! Du vet vell hvorfor det er rødt i slutten av turtelleren vell?
Dirty Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Såå siden den "liker turtall" så mener du at siden den liker det så godt så kan den tåle litt ekstra?At de turtallsvillige kammene og ventilfjærene bare skriker etter å få varve noen ekstra tusen ? De tåler endel mer turtall. Kjøpt deg en chip fra raceland, er billig og funker meget bra 500-800 hundre, ville ikke flytta den mer- Ebay har til et par hundre
zomax Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 Såå siden den "liker turtall" så mener du at siden den liker det så godt så kan den tåle litt ekstra?At de turtallsvillige kammene og ventilfjærene bare skriker etter å få varve noen ekstra tusen ? den tåler meir en dei 6300 rpm den sperrer på har to ekstra maskiner liggende, eine er til demontering, nye pakinger, ventfjører, tetninger osv har jevla lyst å compressor mate denne, men pga at det skal bli eit budsjett bygg blir det nok kina turbo osv..... den andre eg har har eg flytte oppningstida litt på og satt i ein mye kvassere kam. denne skal inn i bruks om ei stund.
zomax Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 på is`n min så virker det som at den har nådd toppregisteret rett før den sperrer! med andre ord, jeg tror ihvertfall min is-motor ikke ville hatt noe effektøkning av å flytte sperra!Og med tanke på alle di 16 ventilene som skal tåle enda mer juling enn hva som er originalt, så ville ikke jeg gjort dette med en motor jeg var glad i! Du vet vell hvorfor det er rødt i slutten av turtelleren vell? veit godt kva rødt betyr, men denne motoren skal få lov til å gå til helvete. skal sjekke ut påstanden enkelte her på forrumet har komt med: at den er bygd for 7500-8000 rpm. noe eg egentlig betviler at den klarer på sikt med org innmat, og våt sump
zomax Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 Såå siden den "liker turtall" så mener du at siden den liker det så godt så kan den tåle litt ekstra?At de turtallsvillige kammene og ventilfjærene bare skriker etter å få varve noen ekstra tusen ? De tåler endel mer turtall. Kjøpt deg en chip fra raceland, er billig og funker meget bra 500-800 hundre, ville ikke flytta den mer- Ebay har til et par hundre viss eg fårstår deg rett så meiner du at 7000 rpm er eit ok sted å sperre den på?
zomax Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 på is`n min så virker det som at den har nådd toppregisteret rett før den sperrer! med andre ord, jeg tror ihvertfall min is-motor ikke ville hatt noe effektøkning av å flytte sperra!Og med tanke på alle di 16 ventilene som skal tåle enda mer juling enn hva som er originalt, så ville ikke jeg gjort dette med en motor jeg var glad i! Du vet vell hvorfor det er rødt i slutten av turtelleren vell? er nok ikkje meir effekt å hente (trur eg) heller omvendt, at effekt toppen ligger på ca 6500 rpm eller liggnende.
Bushnell Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 sperrer ikke m42 på 7000 omdreininger orginalt? min kan jeg dra til 7 før jeg får turtallsperre
Mexos Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Jeg hadde chip på min is. Tror den var flytta 700rpm. Tror ikke det ga no mer effekt, men kunne jo dra lenger før jeg gira
zomax Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 sperrer ikke m42 på 7000 omdreininger orginalt? min kan jeg dra til 7 før jeg får turtallsperre hummmmm....... 6300 legger den seg på etter å ha møtt sperra, motor går ein gang opp til ca 6700 og legger seg ned at på 6300-6400, den som eg byttet kammer på sperrer på 7500, men den er chippet. skal tå å prøve bytte hjerne i morgen og se om det er hjerne (ecu) eller motor det er noe med det er siden den sperrer så lavt eg vil ha flyttet sperra litt..... og viss 7000 er org så begynner eg å lure litt....
Azeton Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Er bare og flytte sperra. har ikke det helt store behovet for det til vanlig kjøring. Ved bane/herjing så er det greit og ha litt ekstra turtall og gå på så, du kan utsette giring eller havne på mer effekt ved neste gir. Mine 24V har fått lov og gå opp til 7000rpm. Noe mer er ikke vits med orginal kammer. Prøvd vasskammer og har da hevet både sperren til 7500 og 8000rpm.
2000Touring Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Hadde en M10B18-motor(1983) med vasskam (mener å huske 284 graders). På den justerte jeg max turtall til rett over 7000rpm. Det gikk fint det! Ingenting gikk i stykker selv om jeg kjørte til turtallsperra slo inn - en rekke ganger. Tror kanskje jeg ikke ville dratt den veldig mye mer enn det heller...
zomax Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 sperrer ikke m42 på 7000 omdreininger orginalt? min kan jeg dra til 7 før jeg får turtallsperre hummmmm....... 6300 legger den seg på etter å ha møtt sperra, motor går ein gang opp til ca 6700 og legger seg ned at på 6300-6400, den som eg byttet kammer på sperrer på 7500, men den er chippet. skal tå å prøve bytte hjerne i morgen og se om det er hjerne (ecu) eller motor det er noe med det er siden den sperrer så lavt eg vil ha flyttet sperra litt..... og viss 7000 er org så begynner eg å lure litt.... No skjønner eg ikkje dritten, har to heilt like hjerner, samme merkinga og alt. prøvde begge 2 istad i samme bilen. eine hjernen virker det som om bestefar har programert. (bilen er daf og sperrer tidelegt) den andre virker mye sprekere og sintere. etter middag skal eg ta av dekselet og se om det er noe forskjel på dei innvendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå