JENSSEN Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Hei, jeg har en e39 97mod, jeg lurte på vist jeg skal bytte instrumentpanelet, må jeg kode dette da? eller er det bare plugg and play? og hva med km stand, vil helst ha den samme KM som står på bilen, rullet ganske lite.. får jeg den samme som bilen har rullet, eller får jeg den "nye" km standen? brukt instrumentpanelet.. mvh jarle jenssen
Otis Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Dette skal kunne kodes om av BMW eller mennesker som DIS/GT1 etter hva jeg har forstått, du har 100 km på å få dette gjort etter bytte av instrumentpanel.
JENSSEN Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 har den største kjørekompjuteren, hva mente du med 100 km? hva skjer etter det?
Otis Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 100 km er grensen for at det kommer et lys helt i midten, mellom tripteller, av instrumentpanelet som indikerer kilometer tukling. Det betyr ikke noe om hvilken compjuter du har,
JENSSEN Skrevet September 19, 2010 Forfatter Skrevet September 19, 2010 ok, men jeg får den km som står på den "nye" instrumentpanelet? menne alt funker også senere enn 100 km?
JTS77 Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 På noen instrument panel er modulen avtagbar. I dette tilfellet er det kun å ta av modulen og sette denne over på nytt instrument. All info som km stand følger med, trenger ikke kodes. Har gjort det selv på min 97mod med største obcn. Men det finnes ganske mange varianter av dette instrumentet, men tror de fleste som har denne obc kom med avtagbar modul.
JTS77 Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 ok, men jeg får den km som står på den "nye" instrumentpanelet? menne alt funker også senere enn 100 km? Det går nok ikke da km stand også er lagret i Lcm modulen. Både instrument og Lcm modulen må samsvare, ellers kommer den røde prikken etter km stand. (som betyr tuklet med)
Otis Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 På noen instrument panel er modulen avtagbar. I dette tilfellet er det kun å ta av modulen og sette denne over på nytt instrument. All info som km stand følger med, trenger ikke kodes. Har gjort det selv på min 97mod med største obcn. Men det finnes ganske mange varianter av dette instrumentet, men tror de fleste som har denne obc kom med avtagbar modul. Dette ante jeg ingenting om, bra at du korrigerer dette!
JENSSEN Skrevet September 20, 2010 Forfatter Skrevet September 20, 2010 så helt til jeg koder dette "nye" instrumentpanelet, så er det en rød lampe som lyser,, når den blir kodet, så slokker den?=S
JTS77 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Hvorfor ikke bare bytte modul samtidig som du bytter instrument? Tror det faktisk skal gå å kode med carsoft. Du leser da først av org instrument (det blir lagret i minne på pcn) så bytter du instrument og laster opp til dette. Har aldri gjort dette selv så det kan være litt annerledes. Det blir tent en rød lampe så lenge km stand ikke samsvarer, om du kan kjøre de 100km før den tenner vet eg ingenting om. Men når dette blir kodet skal den lampe slukke ja. Hvorfor bytte egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå