xibriz Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Jeg skulle parkere på ett parkeringshus. Etter at jeg hadde rygget inn var de brukbart med kjøleveske som hadde kommet fra bilen min (ca. fra der jeg puttet bilen i revers). Bilen hadde kokt over. Jeg kom raskt fram til at det var termostaten. Lot bilen kjøle seg ned, å prøvde å kjøre igjen. Tenkte at jeg kanskje klarte å kjøre hjem. Kjørte til nålen begynte på rødmerket, å lot den kjøle seg ned igjen. Dette gjorde jeg 3 ganger før jeg ga opp å fikk noen til å slepe meg til nærmeste Mekonomenforhandler. Byttet termostat på parkeringsplassen der og da. Så kjørte jeg ca. 12 mil. Dagen etter når jeg skulle starte harket den litt. Jeg stoppet da å sjekka kjøleveskenivået. Det hadde sunket. Jeg fyllte opp, men neste gang jeg sjekket var det sunket igjen (jeg kjørte ikke noe). Etter at jeg hadde etterfyllt ca. 3 liter vann peilet jeg olje. Den hadde steget ca. 0,5 cm på pinnen. Ok, toppakningen var gåen. Jeg er ikke noen mekaniker, men ikke helt ukjent med å bytte. Planen videre er å bytte pakning. Hvis toppen ser grei ut trekker jeg til med 1 kg mer trykk enn normalt. Hva tror dere?
Robin L Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 er det majonesfarge på olja? olje i vannet da? lukter søtt av eksosen? normalt å fylle etter litt etter man har hatt på ny kjøleveske, da man ikke får ut all lufta med en gang. hadde samme dilemma med min for ei stund siden. viste seg at det var pakninga på vannpumpa. skiftet og luftet - kjørt varm motoren - fyllt etter en gang og alt ok : D