Svendsen Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Hallo! Har sett at enkelte M3'r (e30) har rød teip på fangerne, hva er det? Er det en egen utgave av m3'n?????
Rogern Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Svarte m3'er har rød stripe, røde har sorte striper etc. Hvis du snakker stripene på selve støtfangeren.
Svendsen Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 Japp det jeg tenkte på. eller er det bare litt så pynt, valgfri pynt liksom?
S.Khan Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 hvis jeg ikke tar helt feil er det Sport Evo som har dette orginalt
Mr.Silver Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Stemmer vell ganske bra at det var Sport evo som kom med dette orginalt ja..
SSM Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Den teipen kan hvem som helst tape på fangeren sin, samme hva farge bilen er. Så du kan ikke si utfra den tapen at det er noe spesial utgave. Spesial utgavene av E30M3 er: -Evolution -Evolution 2 -Sport Evolution -Cecotto edition -Europameister 88 editon -Tour De Course edition -Ravaglia (UK)
325ti Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Basisversjonen M3 sedan. Motor: S14 B23 M-Power, fire-sylindret rekkemotor med blokk i støpejern, og aluminium DOHC 16-ventilers topp. Volum 2 302 ccm, boring og slaglengde 93,4x84,0 mm, kompresjon 10,5:1. Bosch ML Motronic innsprøytningssystem. 200 HK ved 6 750 rpm (195 HK med katalysator), 238 Nm ved 4 750 rpm ( 230 Nm med katalysator). Transmisjon: Bakhjulsdrift med motoren foran. Total utveksling 3,25:1, 25% sperret differensial. Fem-trins manuell girkasse, Girutveksling I:3,72 II:2,40 III:1,77 IV:1,26 V:1,00 R:4,23 :1. Fjæring: MacPherson, Spiralfjærer og Boge gassdempere på forstillingen. Spiralfjærer og Boge gassdempere på bakstillingen. Styring: Tannstangstyring (19,6:1), servo-assistert. Bremser: Servodrevet 284 mm ventilerte skiver foran, 250 mm skiver bak, ABS. Hjul: BBS 7,0x15 lettmetall felger med 205/55 VR15 dekk foran og bak. Dimensjoner: Lengde 4 360 mm, bredde 1 675 mm, høyde 1 365 mm, akselavstand 2 562 mm. Egenvekt 1 200 kg. M3 sedan 200 HK 238 HK Drag koeffisient cd 0,33 0,33 Toppfart km/t 235 248 Akselerasjon 0-100 km/t sek 6,7 6,5 Akselerasjon 0-1000 m sek 27,2 26,7 Fleksibilitet 70-110 km/t i 5. gir sek 10,4 10,8 Total utveksling :1 3,25 3,15 m3 usa versjon Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: 192 HK ved 6 750 rpm, 230 Nm ved 4 750 rpm. Katalysator. Transmisjon: Total utveksling 4,10:1. Fem-trins manuell girkasse, Girutveksling I:3,83 II:2,20 III:1,40 IV:1,00 V:0,81 R:3,46 :1. Dimensjoner: Egenvekt 1 302 kg. M3 215 hk versjon Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: 215 HK ved 6 750 rpm, 230 Nm ved 4 600 rpm. Treveis katalysator. Fjæring: Kunne fås med EDC styring fra Boge. Optikk: Topplokket og luftinntaket på motoren var lakkert i Motorsport farger. M3 evolution1 Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: Kom bare med 200 HK motor uten katalysator. Optikk: Større frontspoiler, dobbelbladet vinge bak. Bokstaven E stemplet i motorens aluminiums topp. M3 evolution2 Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: S14 Evo M-Power, Kompresjon 11,0:1. 220 HK ved 6 750 rpm, 245 Nm ved 4 750 rpm. Transmisjon: Total utveksling 3,15:1. Optikk: Større frontspoiler, dobbelbladet vinge bak. Macao Blue, Nogaro Silver og Misano Red lakk, topplokket og luftinntaket på motoren var lakkert i Motorsport farger. Interiør: sølv farget stoff innredning og sølv farget skinn seter. Hjul: BBS 7,5x16 lettmetall felger med 225/45 ZR16 dekk foran og bak. Dimensjoner: Lettvekts materiale i spoiler, vinge og støtfangere. Egenvekt 1 190 kg. M3 europamester 88 En spesialutgave som ble kalt Europa Meister 88 Celebration, og ble signert av Roberto Ravaglia etter hans M3-seier i European Touring Car Championship i 1988. Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: Kom bare med 195 HK motor med katalysator. Interiør: skinn innredning og skinn seter. M3 cecotto/ravaglia En spesialutgave som ble signert av de to dyktige M3 race-kjørerne, Johnny Cecotto og Roberto Ravaglia. Cecotto signerte 480 eksemplarer som ble solgt på kontinentet, mens Ravaglia signerte 25 eksemplarer for det Britiske markedet. Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: 215 HK ved 6 750 rpm, 230 Nm ved 4 600 rpm. Treveis katalysator. Optikk: Større frontspoiler, Ravaglia modellene hadde også dobbelbladet vinge bak. Nogaro Silver og Misano Red lakk, topplokket og luftinntaket på motoren var også lakkert i samme farge som bilen. Interiør: Kjørekomputer, el. oppvarmet frontrute, girkule med lys. Hjul: BBS 7,5x16 lettmetall felger med 225/45 ZR16 dekk foran og bak. M3 sportevolution3 Er også noen ganger betegnet som Evolution III. Alle detaljer som på M3 bortsett fra: Motor: S14 B25 M-Power, Volum 2 467 ccm, boring og slaglengde 95,0x87,0 mm, kompresjon 10,2:1. 238 HK ved 7 000 rpm, 240 Nm ved 4 750 rpm. Røde plugg hetter. Transmisjon: Total utveksling 3,15:1. Fjæring: Forstillingen senket 10 mm. Optikk: Flaps på undersiden av frontspoiler og på toppen av vingen bak (begge justerbare i tre trinn). Tåkelysene var byttet ut til fordel for luftinntak for bremsene. Jet Black og Brilliant Red lakk, støtfangerne hadde striper med kontrastfarge. Interiør: M-ratt, girstang og håndbrekk med ru-skinn. Girkule med lys, Motorsport framseter med anthracite-stripet stoff eller skinn. Hjul: BBS 7,5x16 lettmetall felger med 225/45 ZR16 dekk foran og bak. M3 cabriolet Alle detaljer som på M3 195 HK, 200 HK og 215 HK versjonene bortsett fra: Dimensjoner: Lengde 4 345 mm, høyde 1 370 mm. Egenvekt 1 360 kg. E30 versjonene (*) Kat HK Antall Produsert M3 Nei 200 5 187 07/85-08/89 M3 Ja 195 3 544 10/85-05/89 M3 (USA) Ja 192 5 300 03/87-12/90 M3 Ja 215 1 914 09/89-12/90 M3 Evolution I Nei 200 505 02/87-05/87 M3 Evolution II Nei 220 501 03/88-05/88 M3 Europa Meister 88 Ja 195 150 10/88-11/88 M3 Cecotto Ja 215 480 04/89-07/89 M3 Ravaglia (**) Ja 215 25 07/89 M3 Sport Evolution Ja 238 600 12/89-03/90 M3 cabriolet (***) M3 cabriolet Nei Ja 200 195 135 175 05/88-06/89 10/88-06/89 M3 cabriolet Ja 215 476 03/90-06/91 (*) Det er spesialbygd en M3 med 4WD av BMW Motorsport. (**) For det Britiske marked. (***) BMW Motorsport utstyrte en av disse med en Evo II motor. Smelte til med store info'en;P sakset fra ccn sidene
SSM Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Hvor har du denne info fra? Mye som ikke stemmer....
SSM Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Såg det, men det der er jo ganske på viddene... Europameister f.eks, ble KUN levert i Macau Blå. Den hadde og et individuelt lyst skinn interiør med trekkt midtkonsoll og dør håndtak og side lommer.
325ti Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Meget mulig. nå står det jo ikke at den ble levert i rød og hadde mørkt skinn heller da for og kverulere litt. hehe. Men om all infoen her er 100% rett skal ikke jeg gå god for. ikke at jeg ligger søvnløs av den grunn heller
325ti Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Du får sende en klage til webmaster på bmwccn. og lykke til med det;P
Svendsen Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 Jammen den er grei skjønner, la merke til at min hadde rester etter rød teip skjønner dere, derfor jeg lurte på om detta var orginalt eller ei på den utgaven jeg har, da en 1987 mod uten kat med 2,3l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå