Gå til innhold

Tilbake fra u.kontroll på E39, dommen:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sliter jeg litt med terminologien til mekanikerne.. Det skal bestilles deler men vil være sikker på at rette delene bli bestillt:

1. Kakkelstag bak er?

2. Indre styreledd v/s foran = komplett endeledd?

3. Spissingstag h/s foran?

4. Nedre bakre brokule v/s foran?

Edit:

Kamakselsensor, noen som har en link til den? Mener de kamakselFØLER?

Ifølge Schmiedmann er det 3 typer som skal passe, har ingen aning hva som skal byttes på min bil:

http://schmiedmann.no/5_serie/E39/reser ... 1.htm#2952

http://schmiedmann.no/5_serie/E39/reser ... 1.htm#3434

http://schmiedmann.no/5_serie/E39/reser ... .htm#14210

Skrevet

Ingen innspill?

Kakkelstag = pendelstag/støttestag?

Nedre bakre brokule på bærearma?

Trodde styreledd/endeledd holdte styr på spissinga jeg, hva menes da med spissingstag? Er det samme greia eller?

Skrevet

Etter det lille jeg kan om biler så høres det litt rart ut;

1.Kakkelstag er nok det du selv sier, pendelstag/støttestag. Det korrekte navnet er vel endeledd for krengningshemmer, vil jeg tro.

2. Indre styreledd v/s foran = komplett endeledd? For meg så høres dette ut som det innerste leddet på styrestaget, som kun kan byttes ved å bytte hele tannstanga, tror jeg.

3. Spissingstag h/s foran? Dette er vel endeledd på styrestaget/tannstanga. Så du har nok rett i det du tror, tror jeg :)

4. Nedre bakre brokule v/s foran? Dette er vel bærearmen og ikke casterstaget.

Men ang EU kontrollen, kan ikke du bare se på EU skjemaet? Der skal det være korrekt avkrysset for hva som er feil.

Når det gjelder kamakselsensor, så aner jeg ikke.

Skrevet

Takk for svar

Ser man får kjøpt komplett indre/ytre styreledd så det må da vel skal kunne skiftes uten å bytte tannstanga?

Dette styreleddet justerer da også spissinga, så når det er slakke i styreledd v/s og spissingstag h/s forstår jeg det sånn at jeg eliminerer disse problemene ved å handle komplett styrestag/ledd/arm, eller hva man vil kalle det på begge sider?

Når det gjelder den hersens "brokula" så er det bare å bytte bærearm da?

Bilen var ikke på EU kontroll, var bare å fikk en understellskontroll der de gikk over foringer etc ^^,

Skrevet

ville sendt den rett på eu kontroll med mindre du selv hører og kjenner det er slakk i foinger/stag. virket jalla den listen der.

er vel gratis for etterkontroll for eu uansett...

Skrevet

Vel veit det er ting som må skiftes på bilen så tror listen de ga meg kan stemme godt;

-Spissing kan ikke stilles

-Har kaklelyd bak når jeg kjører over humper o.l. i veien

I tillegg er det lekkasje på begge støtdemperne foran (som ble kjøpt for ca. 5 mnd på autoparts). Skal prøve å reklamere uten kvitt. på dem der.

Og en ting de ikke sjekka som jeg ba dem om er høyre bakhjul som har merkelig cambervinkel, skal være litt negativ vinkel på dem men er vel mer i 0 på høyre side..

Skrevet

Kan du ikke be verkstedet om delenr? Kjipt å komme på verksted med feil deler. Hadde noe av det samme selv i sommer, så ringte de om en del jeg var usikker på.

Etterkontroll koster noe hvis du f.eks. fikser feilene selv, men kun et mindre beløp. Får du verkstedet til å fikse feilene kan det derimot hende du slipper å betale.

Skrevet

Ja får vel ta telefonen til verkstedet i morgen å forsikre meg om delenr.

bytter bærearm sammen med bærekula

Takk da var den i boks iallefall ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...