Tom K Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 hvis diagnosen sier du har en feil så er det vel greit å reparere den først ? hvis verkstedet sier at de "ikke tror" det er årsaken så ville jeg absolutt sjekka det før jeg hadde begynt å skru for mye
Djcosmix Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 veivsensor er oxo byttet, Men skulle starte motoren i sta, å ta av olje lukket for å se om det var for mye trykk her, men fikk motsatt efekt så der var det vakum å blåste ned i motoren i steden, skulle lette på dette lukket for å finne ut om det kunne være Trykkreguleringsventil, lettet oxo på peile pinnen men kunne heller ikke se atte denne skulle være tett for det blåste det opp, hva skal jeg sjekke/gjøre
Djcosmix Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Veivsensor er det ikke for den er byttet. Men skulle ta av olje påfyllings lokket å der var det vakum er dette rikitg ? skulle se om dette pga jeg skulle finne ut om Trykkreguleringsventil er gåen, men fikk vakum der å det skulle jo ikke være sånn trudde jeg da, hehe løftet også på peilepinen men der var det ikke vakum. hva er galt
ice69 Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 prøvd kondensfjerner??... høres teit ut, men det var det faktisk på min
Djcosmix Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Kondensfjerner i tanken ? hmm det kan vell ikke akurat skape vakuum i olje tingen
Djcosmix Skrevet September 29, 2010 Forfatter Skrevet September 29, 2010 noen gode råd nå på morgenen ?
Tom K Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 hva med å prøve å fikse feilen du får på diagnosen ??? det er en grunn til at du får feilmelding vet du
Hansh Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Er nok lurt å sjekke den feilmeldingen nærmere ja. For de som har mer peiling på det, kan dette skyldes tett veivhusventilasjon? Er jo en kjent feil dette og? Tenkte på dette pga. vakumet. Kanskje verdt å sjekke?
///Naitsirk Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Ehh..tett veivhusventilasjon vil gi trykk i toppen Derfor biler med tett veivhusventilasjon lekker olje som renner ned på manifold..blir for mye trykk som gjør at oljen presses ut ved toppdekselpakning. Det er meningen at du skal kjenne vakum når du tar av lokket Du har ett åndingsrør som går fra toppen og inn på innsug via ett filter først. På tomgang suger en m52 med ca 0,8 bar. Ville vært underlig om det ikke var vakum når man tok av oljepåfyllingslokket da..
Hansh Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Som sagt lite peiling på akkurat det med veivhusventilasjon og lignende, derfor jeg skrev det som et spørsmål til de med bedre peiling. Så lærte jeg og noe i dag!
///Naitsirk Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Jupp Jeg forklarte så godt jeg kunne..hehe
Djcosmix Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 Hehe begynte å skru for å bytte veivhusventilen i dag men før jeg kom så langt så skulle jeg ta av slangen fra peilepinnerøret til veivhusventilen å den var det jo hull i så bytta slangen så da går bilen på tomgang men fusker litt enda men ikke så ille som den har vært, Kan være lurt å bytte veivhusventilen da oxo vell ? så blir jeg vell kvitt heleproblemet håper jeg
Djcosmix Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2010 takk for alle svar, nå fungerer bilen fint, bytta veivhusventil å da fungerer bilen helt fint. den membran inni veivhusventilen var gåen,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå