AVT Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 jeg er litt usikker på om diffen min faktisk fungerer slik den skal. E30 325ix skal være utstyrt med en 25% diffbrems. Men når jeg har hatt bilen min jekket opp så har jeg lagt merke til at om jeg snurrer det ene bakhjulet bakover, så går det andre hjulet fremover. En bil med diffbrems skal vel alltid ha hjul som spinner samme vei når den er jekket opp? Er den mest sannsynligvis ikke helt fungerende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 e30 325ix har ikke 25% org har viskosediff org den. om jeg husker rett så skjedde det samme på den jeg hadde om jeg vridde hjula mens den var jekket opp men bremsen fungerte alikevell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 på min ix diff går begge hjula samlet. Men en viskodiff fungerer litt annerledes enn lamell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 26, 2010 Forfatter Share Skrevet September 26, 2010 Så det er viskosediff bak altså... jeg trodde det kun viskosekobling mellom forhjulene og bakhjulene. Jeg vet at den fungerer annerledes, men da betyr vel det at det ikke går ann å si om diffen fungerer kun ved å jekke den opp og snurre på hjulene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Se på metallappen som står på en av bolthulla til diffen (hvis den eksisterer fortsatt) Skal stå en V der Hjula gikk samme veien på IXen min også, men du merker fort om du har diffbrems når det blir glatt ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 26, 2010 Forfatter Share Skrevet September 26, 2010 Skal se etter flappen neste gang jeg har bilen oppe på en bukk, men hittil har jeg ikke lagt merke til den! Når det har vært glatt ute/kjørt på glatte steder har jeg sett på sporene at alle fire hjulene har snurret rundt. Men, jeg syns det er rart at bakhjulene går forskjellig vei når bilen er jekket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå