Haakjin Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Har kjøpt meg en ny E28, etter at jeg solgte både 735n og 528n. Denne gangen ble det en 87 mod E28 528 som var regga først sent i 1989. Når jeg kjøpte den sto den uten motor og interiør og en del mangler. Har holdt på som en gal for å få den eu ok. Nå er den eu godkjent og skilt er kommet på. Men etter bare første dagen med skilt så gikk toppakninga til heden, og det skjønner jeg ikke hvorfor, for den var helt ny når jeg monterte sammen for ett par uker siden. Enten skeiv topp, eller noe feil med pakninga sikkert. Her er rett før eu godkjenninga. Coilovers og 16'' rs skal på denne så fort jeg får det til
635csi Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Coilovers og 16'' rs skal på denne så fort jeg får det til Kommer vel litt an på meg og dette føler jeg
Haakjin Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Skrevet Mai 18, 2012 Det stemmer eivind venter spent , plana var no å still ut imorrå på gs med denj da , men toppakninga røyk , så kan ikke skylde helt på deg eller for at jeg ikke drar med e28n imorrå
H_Vatn Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Du kjører jo en helt kurrant e30 nå da så skal vel ikke klage?
635csi Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Det stemmer eivind venter spent , plana var no å still ut imorrå på gs med denj da , men toppakninga røyk , så kan ikke skylde helt på deg eller for at jeg ikke drar med e28n imorrå Skal begynne å våtslipe i dag, og drillen er opp og går igjen, så jeg ser et lite lys i tunellen nå
Haakjin Skrevet Mai 20, 2012 Forfatter Skrevet Mai 20, 2012 Det stemmer eivind venter spent , plana var no å still ut imorrå på gs med denj da , men toppakninga røyk , så kan ikke skylde helt på deg eller for at jeg ikke drar med e28n imorrå Skal begynne å våtslipe i dag, og drillen er opp og går igjen, så jeg ser et lite lys i tunellen nå Okei, det høres bra ut, for bilen skriker etter felger
Haakjin Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Skrevet Mai 21, 2012 Bilen skriker etter deg den:D Det stemmer også, håper toppakninga kommer snart så jeg får begynt
blækkbankarn Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Har du fått hjula dine nå da Håkon? han har fått fått dem nå ja! må si mæ imponert over gutten!! han e da til og med takknemelig!! sa tusen takk jor han å!! tu ikje han kjæm t å få min kommentar slætta en gang!
Haakjin Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Her må det følges med skjønner jeg Det er bra du gjør Har du fått hjula dine nå da Håkon? Det fikk jeg, takk for at du tok de med til meg Roger, er forøvrig stor fornøyd enda over resultatet Eivind Men nå er det vell kanskje på tide at jeg får lagt ut litt bilder over hva jeg har holdt på med i det siste. Etter mye motorproblemer med motorer som jeg ikke har visst tilstanden på bestemte jeg meg nå for å montere sammen den nyhonede blokka jeg hadde med nye ringer, veiv og rådelager, pakninger, simmeringer og diverse, slik at jeg VET hva som er gjort med den og ikke. For jeg trenger virkelig en bil som fungerer nå. Men her er vell noen bilder ifra da jeg henta den. Her tok jeg ut 2.8 som fulgte med bilen Og her er den første 3.5n jeg prøvde neddi bilen Så kom den neddi Så tok jeg ut hele ledningsnettet som tilhører sikringsboks etc fordi forrige eier har klart og kommet borti med vinkelsliper og diverse, så ble dette byttet Veldig bra for rust dette karosseriet da Jeg tok ut dashbord og skifta det ut med svart. ALT inni bilen var grønt, så bytta det ut med svart. Så inn med dashbord og div igjen Skifta dekselet oppi taket til svart også Handla en M106 manifold Ferdig sveiset spindler til coilovers Så for noen dager siden nå bestemte jeg meg som nevnt tidligere å sette sammen den blokka jeg har hona med nye lager og ringer. Her hadde jeg tatt ut gamle lager og vasket litt Her med nye hovedlager. ALLE lager ble selvfølgelig smurt inn med fersk motorolje. Så var det veiva sin tur Fant jeg fram alle lagerbukker Nye lager her også Så fikk jeg bolta fast veiva Her er alle stempler med nye stempelringer og rådelager Ny hona og planslipt blokk Alle råder og stempler inne Her ble rammelager trekt til med 63nm og rådelager med 58nm Oljepumpe Deler av registeret er kommet på Registerdeksel med ny simmering montert Dekselet i bakkant ved svinghjul med ny simmering Bunnpanne kommet på Så ble det en hastetur til GS bildeler i bud for å handle toppakning og nye toppbolter Ny radiatorslange også Toppakning kommet på Så vips, var toppen på også. Denne blir trekt til med 60 nm, ettefrulgt av 80nm og tilslutt 110nm Så ble resten av register skrudd sammen med ny kjede og strammeren er luftet. Og motoren gikk rundt fint som bare det Her er jeg ferdig med å justere ventiler med 0.25mm åpning. Ellers så har jeg fått tilbake felgene mine fra oppusing, og jeg er veldig veldig fornøyd med resultatet som 635csi her på forumet har klart. Så nå venter jeg bare på å få en skuddsikker motor neddi der slik at jeg kan konsentrere meg litt mere om utseende på bilen Slik var de når jeg leverte de Fikk de igjen slik Måtte de prøve på bilen Her uten spacer Trenger LITT senk kanskje? Åguuud hvor jeg gleder meg til å få montert dette Jeg og Bedmund her på forumet fikk en liten oppgave om å overhale en M21D24 av en kompis, så kan vell legge ved noen bilder jeg har tatt av det sålangt også Denne skal også få ny lakk på blokk/topp, nye veiv/rådelager, stempelringer, ventiltetninger og pakninger. Her under demontering av topp for skifting av tetninger Stuupklar kam? Men han fikk kjøpe av meg en kam jeg hadde ligende til M21 som var i litt bedre forfatning. Her under montering igjen Finishen på 3.5n jeg holder på med nå er egentlig ikke slik jeg hadde planlagt for motoren her, men jeg MÅ nesten bare få til en bil nå, så desverre får det bare bli slik nå så får jeg heller bare plukke den sund ved en annen annledning istede. Jeg er veldig spent på oppstart. Jeg satser på å få det til ila helgen. Mvh Håkon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå