Gå til innhold

Smaragdgrun E28 528| Ny tråd på bilen, info siste side (58)

Anbefalte innlegg

Skrevet
får ta dæ en runde i garagen min når en viss e28...... skal ut da.. så bli dæm ikje så mykjy å sjå på sa e30`an.......... ta med en sekk penger i samma slengen!!

Hehe , jepp , må nesten gjøre det så jeg får lakkert hele bilen i Polaris :D Blir vell enig om en sum tenker jeg :D

• 2 weeks later...
  • Svar 857
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da kommer jeg vell med en liten update igjen :D

Jeg, og tre andre har skaffet oss ett lokalet på 130m2. Det er rett ved siden av tre-fem garasjen inne her. så nå blir det vell en del oppdateringer framover :D Bare Bmw inni verkstedet såklart, E30 touring, E30 Sedan, E34 og E28n min :D

Legger ved noen bilder av en lett og kjapp oppussing.

tqbczledt469y7omomvl.jpg

jf7iivrf9cn2wqzds988.jpg

g36vslmjpbqr50u8r6y9.jpg

kht57nge5myxk7gpfmuc.jpg

uvimpz1rmd8i85s61mpg.jpg

5yfa056fwr9kwo1kjcqy.jpg

tr9jgoiaw9ludeupszxg.jpg

fwdeoo9i6c3frhi6qllu.jpg

Skrevet
næmmen, fant vist tråden din jeg! ser jo bra ut, har potensiale ;) gøyalt med e28 gitt, rart det der.. :D følger med her, og blir nok knall med lakk ;)

Hehe, lite med updates i siste, så har ligget langt nede :D Takk for det, joda, kan bli bra med litt lakk. Gleder meg til du blir ferdig :D

• 1 month later...
Skrevet

Husk 1 ting Håkon, d lokale der bli det nye hjemmet ditt t skoleåret begynne.. :) Det vil bli MANGE tima der, å ikkje minst MASSE banning å skrubbsår på knokler og olje/bensin i åpne sår! :P

Velkommen på Goma ! :D

Skrevet

Han har da startet i jobb, Anders, og kjøpt sveiseapparatet mitt, så her tenker jeg det blir en del timer fremover!! 8)

Planer om å ha bilen "ferdig" til du får kjørt opp Håkon?

Skrevet
Husk 1 ting Håkon, d lokale der bli det nye hjemmet ditt t skoleåret begynne.. :) Det vil bli MANGE tima der, å ikkje minst MASSE banning å skrubbsår på knokler og olje/bensin i åpne sår! :P

Velkommen på Goma ! :D

Takk for det Anders, er kommet godt i gang, men du har ett søskenbarn jeg må ta godt vare på og vettu. Men det har blitt noen timer der allerede no ja. Tro meg, har noen sår allerede, å litt dårlig med hms utstyr så tidlig i prossesen :s Litt farlig faktisk ;p

Han har da startet i jobb, Anders, og kjøpt sveiseapparatet mitt, så her tenker jeg det blir en del timer fremover!! 8)

Planer om å ha bilen "ferdig" til du får kjørt opp Håkon?

Stemmer det Jørgen, har fått testet ut sveise apparatet veldig mye allerede, det fungerer fint det. Jeg har faktisk fått gjort en god del arbeid karosserimessig, men velger å ikke legge ut noen bilder før jeg kommer meg litt lengre i prossesen :D Kan dele at jeg har bestilt meg ny org bakplate på GS da som jeg venter på. Fått hartge felgene mine, og begynt rennovering på motoren, og rustarbeid.

Sist gang jeg hadde planer å tanker som jeg delte her på Bimmers (E30n) , så ble jeg mobbet tre sider om det her tidligere :D Så tør rett å slett ikke å si noe tidspunkt jeg håper på å bli ferdig. Det hadde vært gøy, men tør ikke å si noe, tar den tiden det trenger :D

Skrevet

Flott at apparatet fungerer.:) Har "onkel M" hjulpet deg slik han lovet?

Haha, jeg spiser den kommentaren ang mobbing ;) Men jeg tipper at du nå vet mere hva det faktisk innebærer å gjøre en slik jobb, samt at du nå har en plass du kan holde på i fred uten å ha "tidsklemme" for å være ute av garasjen/lokalet og verktøy til å gjøre jobben ;) Med de ærfaringene du etterhvert høster som lærling der du er nå, samt egne ærfaringer etterhvert, så kommer nok dette til og bli bil, det har jeg troa på! :)

Skrevet

Slapp av, ikke bry deg...

Tråden min om E21en min er fra 2005 (en av de første E21-trådene her inne faktisk), og folk ler nok av den ennå, siden bilen er laaaaangt fra ferdig. Så stå på, del bilder og kos deg. Om det er noen som mobber - ikke bry deg. Det er nok av folk som liker lesinga her inne....

Skrevet
Flott at apparatet fungerer.:) Har "onkel M" hjulpet deg slik han lovet?

Haha, jeg spiser den kommentaren ang mobbing ;) Men jeg tipper at du nå vet mere hva det faktisk innebærer å gjøre en slik jobb, samt at du nå har en plass du kan holde på i fred uten å ha "tidsklemme" for å være ute av garasjen/lokalet og verktøy til å gjøre jobben ;) Med de ærfaringene du etterhvert høster som lærling der du er nå, samt egne ærfaringer etterhvert, så kommer nok dette til og bli bil, det har jeg troa på! :)

Jada, faktisk, Mikael har vært innom meg hver dag siden søndag. Å det er sant, gitt meg gode tips hele tiden, sveiset for meg i går og ordner og styrer. Han sa til meg idag at han faktisk har trua på prosjektet. det var litt artig å høre.

Helt klart enig i det du sier nå, var litt av ett hastverk kjøp jeg gjorde med den E30n, men gjør alt stikk motsatt nå, å håper det gjør ting bedre. Jeg ser faktisk framgang nå da, når jeg gjør det litt taktisk med å ta litt etter litt, ikke ALT på engang, tar delvis å gjør det HEELT ferdig først, så jeg slipper at alt blir halvferdig :D Så det er litt artig for meg å se, holder for det meste på alene også, men kjeder meg aldri, lenge siden jeg har hatt så mye pågangsmot på ett prosjekt før ;p

Tråden min om E21en min er fra 2005 (en av de første E21-trådene her inne faktisk), og folk ler nok av den ennå, siden bilen er laaaaangt fra ferdig. Så stå på, del bilder og kos deg. Om det er noen som mobber - ikke bry deg. Det er nok av folk som liker lesinga her inne....

Hehe, ser den Pedi. Men det artige er vell at det kommer til å bli bil av det uansett endag. Neida, var bare tull rettet mot Jørgen dette ;p Jeg har tatt bilder under hele prossesen jeg, så blir vell litt bilder etterhvert, men venter til jeg er kommet litt lengre enn det jeg er nå. Hyggelig å se at du tok turen innom tråden, å gleder meg til uppdates på Alpinaen :D

Skrevet

Jada, faktisk, Mikael har vært innom meg hver dag siden søndag. Å det er sant, gitt meg gode tips hele tiden, sveiset for meg i går og ordner og styrer. Han sa til meg idag at han faktisk har trua på prosjektet. det var litt artig å høre.

Helt klart enig i det du sier nå, var litt av ett hastverk kjøp jeg gjorde med den E30n, men gjør alt stikk motsatt nå, å håper det gjør ting bedre. Jeg ser faktisk framgang nå da, når jeg gjør det litt taktisk med å ta litt etter litt, ikke ALT på engang, tar delvis å gjør det HEELT ferdig først, så jeg slipper at alt blir halvferdig :D Så det er litt artig for meg å se, holder for det meste på alene også, men kjeder meg aldri, lenge siden jeg har hatt så mye pågangsmot på ett prosjekt før ;p

Det høres bra ut.:) Han vet jo hva han holder på med, så om han lærer bort det han kan ang karosseriarbeid, så har du en god ledetråd til et bra resultat.:)

Hehe, er det nå jeg skal si "hva var det jeg sa" ? :lol: Neida, men E28`n blir bra, Håkon. Tipper du har gjort deg opp et lite bilde i hodet hvordan den skal se ut etterhvert, så da er det bare og ta tida til hjelp, og gjøre det skikkelig en gang for alle. Det kommer du ikke til å angre på. Du vet selv (og jeg for den del) hvordan din reaksjon er når du ser en rå E28 med riktig stuk og hjul.. 8) Ringer på deg om det blir bytur ila nærmeste fremtid, så jeg får ta en titt på lokalet og bilen..:)

Skrevet

Det høres bra ut.:) Han vet jo hva han holder på med, så om han lærer bort det han kan ang karosseriarbeid, så har du en god ledetråd til et bra resultat.:)

Hehe, er det nå jeg skal si "hva var det jeg sa" ? :lol: Neida, men E28`n blir bra, Håkon. Tipper du har gjort deg opp et lite bilde i hodet hvordan den skal se ut etterhvert, så da er det bare og ta tida til hjelp, og gjøre det skikkelig en gang for alle. Det kommer du ikke til å angre på. Du vet selv (og jeg for den del) hvordan din reaksjon er når du ser en rå E28 med riktig stuk og hjul.. 8) Ringer på deg om det blir bytur ila nærmeste fremtid, så jeg får ta en titt på lokalet og bilen..:)

Du skal faktisk få lov til å si det nå, meeen , jeg har blitt ett år gamlere å håper jeg har lært av det :D Det stemmer, er vell det tankene mine går i, er å se for meg biler i en hver situasjon. Blir etter beste evne, å det ser bra ut sålangt , det er veldig greit for meg å ha Mikael til å rådføre meg neddi der ja, å heldigvis er han veldig ivrig selv etter å hjelpe til, å det setter jeg stor pris på. Han har ordnet med et engelsk hjul også nå som det kalles, for vi skal skifte ut dørken bak førerside, så han skal lage nye plater med fals og drenneringer å styr, og det er litt interessant å få være med å se på hvordan det foregår :D Jepp , det må du gjøre, bor så å si der etter kl 4 jeg :D

Skrevet

Hehe, ser den Pedi. Men det artige er vell at det kommer til å bli bil av det uansett endag. Neida, var bare tull rettet mot Jørgen dette ;p Jeg har tatt bilder under hele prossesen jeg, så blir vell litt bilder etterhvert, men venter til jeg er kommet litt lengre enn det jeg er nå. Hyggelig å se at du tok turen innom tråden, å gleder meg til uppdates på Alpinaen :D

Ja, bil blir det av E21en. Det er sikkert som banken. Hvis det kan være en trøst, så har den vært i mitt eie de siste 14 årene - og jeg har kun kjørt den opp på biltransporteren min (og av igjen) når jeg hentet den. Siden har den ikke rullet en meter på vei....

Jeg følger med her vettu, jeg synes det er morro.

Updates på Alpinaen ja... Nå som vi hadde det så kjekt.. ;) Satser på at det blir mere tid og penger til overs i høst, slik at jeg får fullført E28en. Hadde liksom planer om å hente inn jiggen til E21en i vinter, og få den sveist isammen - men det skjer ikke FØR E28en starter og går i det minste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...