Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Heilt hutruleg til kor flott den vart no ;) blir misunneleg jo :P

mykje nye pakninger å simmiringer/ oringer du har bestlit rundt om kring eller ? :)

ja det kommer seg no :wink:

innsugspakninger, oringer til oljefilterhuset sine slanger, oringer på motorlabben som slangene går inn på. nye pakninger på servopumpen sine slanger, pakninger på kjølerøret bak på motor. sikkert noe mer også, bestillingslisten var lang hehe.

Skrevet

takker.

tok en runde til på motoren idag, fikk vekk litt mer drit, sier meg fornøyd med resultatet.

renset og motorledningsnettet. gikk over litt smådeler også som er rundt på motor.

neste er vel motorrommet, der er det tjukt med seig drit gitt, så ryker noen timer med vask der også. fant en lekkasje på et servorør, den org engangsslangeklemmen er blitt slapp, dermed oljelekk.

rent og pent her nå :)

før

hc69jaj961nb3ighfgxi.jpg

etter

8xcbxhfreax1gscswewc.jpg

nlivm7zxf0mwa9de9stq.jpg

qk309otymr9rj34v8e35.jpg

ge3pplm7dwe8j6j5qilq.jpg

50e57gm9matzl50o880o.jpg

xcs0pxsw6b3pkqeu10pj.jpg

Skrevet

Ser veldig bra ut. Tenker det ligger noen timer bak sådan rengjøring. Synd BMW ikke har gjort mer utav denne motoren. Hvorfor kunne de ikke gjort litt mere som f.eks Audi?

2008-Audi-S8-09-1280x960.jpg

Var det kraftig stoff du brukte for å få den såpass ren?

Skrevet
en liten oppdatering må vel til. dog uten bilder, hadde en hel del bilder fra da eg byttet registeret på motoren. men kamera klikket når eg skulle legge de inn og ALT gikk tapt desverre. forbanna irriterende da eg ville vise dette.

men bilen startet fint etter bytte og maler som en katt uten rasling lenger :D var ganske nervepirrende og vri om nøkkel selvom eg turnet motor før oppstart.

det nærmer seg vår og lakkering står for tur om noen mnd, mangler bare og handle inn nytt panser og div lister rundt bilen.

har bestilt meg gromt svinghjul fra jb racing beregnet for e39 m5, sachs race e39 m5 trykkplate, e36 m3 3.0 sachs race sinter lamell. dette skulle holde meget godt, like greit å investere i skikkelig når det er planer om kompressor med tiden.

520-160-240.jpg

prod_sr4-999943_med.jpg

prod_sr2-999791_med.jpg

men tilbake til dinna cluch pakka di.

Du har 540 svinghjul som eigentleg skal ha ein clutch på 265mm i diameter mens m3 cluchen din er bare 240 ? korleis blir dette ?

hadde de ikkje funka betre med m3 cluch på org svinghjul og m3 trykkpalte ?

å utløyserlageret da - samt slavesylinder kva har du tenkt å bruke der ? :) vart mange spm gitt :P

Skrevet
Ser veldig bra ut. Tenker det ligger noen timer bak sådan rengjøring. Synd BMW ikke har gjort mer utav denne motoren. Hvorfor kunne de ikke gjort litt mere som f.eks Audi?

2008-Audi-S8-09-1280x960.jpg

Var det kraftig stoff du brukte for å få den såpass ren?

brukt selaclean avfetting og whitesprit på motor og deler, samt høytrykkspyler.

Skrevet
en liten oppdatering må vel til. dog uten bilder, hadde en hel del bilder fra da eg byttet registeret på motoren. men kamera klikket når eg skulle legge de inn og ALT gikk tapt desverre. forbanna irriterende da eg ville vise dette.

men bilen startet fint etter bytte og maler som en katt uten rasling lenger :D var ganske nervepirrende og vri om nøkkel selvom eg turnet motor før oppstart.

det nærmer seg vår og lakkering står for tur om noen mnd, mangler bare og handle inn nytt panser og div lister rundt bilen.

har bestilt meg gromt svinghjul fra jb racing beregnet for e39 m5, sachs race e39 m5 trykkplate, e36 m3 3.0 sachs race sinter lamell. dette skulle holde meget godt, like greit å investere i skikkelig når det er planer om kompressor med tiden.

men tilbake til dinna cluch pakka di.

Du har 540 svinghjul som eigentleg skal ha ein clutch på 265mm i diameter mens m3 cluchen din er bare 240 ? korleis blir dette ?

hadde de ikkje funka betre med m3 cluch på org svinghjul og m3 trykkpalte ?

å utløyserlageret da - samt slavesylinder kva har du tenkt å bruke der ? :) vart mange spm gitt :P

har jo kjøpt e39 m5 letta svinghjul som er 240mm, utløserlager kommer fra 530 da eg har sånn kasse. slavesyl er 530. ikke helt sikker på om eg må bytte den, må sjekke det.

Skrevet

fikk gjort litt idag

lakket toppdekslene, ble svart matt, må se kordan det blir på motor før eg er helt sikker på fargen.

vasket motorrommet, det ble ganske bra, skal ta og gå over med fille osv i morgen på slanger og div.

rengjort deksler som skal være på motoren.

6z09en02hemj3jvcv4he.jpg

3i929xsucsvfs3gyrote.jpg

yvbw9h2lp1f1pngi5ufc.jpg

dzz8lqs61nywfzqh0cat.jpg

q7vqx3a02sg1l91t1q9b.jpg

xqnenhchqr6jzvvq1fka.jpg

w01skvuzkue1gi8k59dr.jpg

iivdp3r7zu8luvw81611.jpg

Skrevet

takker.

ble ikke helt fornøyd finishen på toppdekslene, så hev på lakkfjerner og skal lakke de på nytt igjen.

håper det kommer noe deler til uken så eg får montert sammen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...